Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik word savonds vaak lastig gevallen door jongens. Wat kan ik hier het beste tegen doen ?

Dit gebeurt door achter mij aan te lopen, naar mijn huis. Door te roepen. Soms door me aan te raken. Ik vind dit erg vervelend. Heb wel eens mijn vriend geprobeert te bellen als dit gebeurde . Toen is mijn telefoon gestolen. Dus zal niet heel snel weer naar mijn telefoon grijpen als er iets gebeurt. Ik voel me hierdoor totaal niet veilig. Helaas zijn het niet telkens dezelfde jongens anders had ik aangifte kunnen doen. Maar het gaat om verschillende groepen. Wat kan ik hier het beste tegen doen ? En als er wel wat gebeurt wat kan/mag ik doen kwa zelfverdediging ?

Ps ik loop vaak savonds laat buiten omdat ik dan de hond uitlaat. Of thuiskom van een familielid of mijn vriend

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

waarschijnlijk hangen deze gasten in de buurt rond, anders zou het niet zo vaak voorkomen.

elke keer als dit gebeurd het melden bij de politie, misschien dat ze wat vaker kunnen surveilleren in je buurt?

vraag me af of het jouw hond in op de avatar. (zijn het wel gasten met lef, aangezien velen niet verder kijken dan naar het uiterlijk van de hond)

als je van je vriend afkomt lijkt mij het minste wat ie kan doen dat hij jou veilig naar huis brengt, of jou wat vaker komt bezoeken dan jij hem. je familie is ook vast bereid om je veilig thuis te brengen.

wat ook kan doen: een oude telefoon bij je nemen met een kaartje wat je niet meer gebruikt. pakken ze die af is het nog niet zo'n ramp, maar kan je in ieder geval alarm slaan als die lijpo's zich weer eens niet weten te gedragen.

wat soms ook kan helpen: die gasten een duidelijke waarschuwing geven door iemand die wat flinker en stoerder is als dat die groepjes zijn. (laat ik het nog één keer horen en JULLIE gaan lastig gevallen worden)

het is echt belachelijk dat ze maar denken dit te kunnen doen. je moet het er echt niet bij laten zitten hoor!

deze stumpeds zoeken vaak een zwakker persoon. loopt jij schichtig met je hoofd naar beneden zullen ze eerder dit soort dingen doen dan wanneer je met opgeheven hoofd rustig om je heen lijkt door de straten loopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Met de politie hierover praten en afspreken dat telkens als je lastig gevallen wordt hiervan melding maakt. Dat je de mensen die jou lastig vallen niet kent maakt de zaak moeilijk, kun je er misschien achter komen door wat uit te zoeken wie er in de buurt wonen. Ik heb een dergelijk probleem met jongens die ik zo bij naam kan noemen en nog doet de politie hier niets aan, ze kunnen het niet, zeggen ze. Het ontbreekt aan regelgeving rond geweld op deze manier en dat zou bij de politie veranderd moeten worden. Regels om deze jongeren aan te pakken voor heel Nederland. Ze zijn nodig maar ze zijn er niet.
Juridisch heb je alleen recht als je het bewijzen kunt , op foto's of film b.v. misschien kan je vriend het filmen op een plaats waar die nit kan worden gezien. Je kunt van de woningbouw eisen dat ze van camera's installeren op de probleem plaatsen. Zelfverdediging daarvoor wordt je helaas berecht. Eigenlijk wachtten ze vooral op het moment dat jij uithaalt om jou met de groep aan te pakken. Pas hier mee op. Je machteloosheid en verdriet in deze situatie kan ik me goed voorstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wettelijk gezien kun je alleen maar meldingen geven bij de politie. Meer zullen ze niet doen aangezien er geen bewijs is. Ze kunnen hierdoor ook niemand aanspreken. Ik zou zeggen als het zo onveilig is op straat dan ga je niet alleen meer naar buiten? En als je van familie of van je vriend komt dan kan iemand je ook effe naar huis brengen toch? Ik heb zelf mijn zusje die me soms belt als iemand haar lastig valt en er is altijd iemand in de buurt die snel naar de plek toe kan gaan. Zorg ervoor dat je gewoon op zulke tijden of thuis bent of buiten maar niet alleen en alleen in de buurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een tuintje hebt zou je je hond daar s'avonds even kunnen uitlaten. Dan hoef je ook niet over straat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
enig idee hoe erg dat gaat stinken? Fijn voor de buren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de geur zal het wel meevallen. In Nederland regent het namelijk nogal vaak. Als je maar wel af en toe de poep opruimt.
Beste SnOOpyy, ik lees net dat je pas 20 bent en dat je samenwoont met je vriend, die bijna nooit thuis is. Verder zoek je contact met andere mannen voor de aandacht die je thuis niet krijgt. Misschien straal je dit (onbewust) uit naar die jongens, waardoor ze achter jou aan gaan lopen. Ik begrijp dat je in een niet zo veilige buurt woont, maar zoek dan tenminste een buurman of iemand anders uit de buurt die met jou meegaat om je hond uit te laten. Je bent te voorspelbaar met maar één hondenuitlaatplaats, zodat de groepen jongens jou altijd weten te vinden. Je gaat immers elke avond nog laat de hond uitlaten, dus daar kunnen ze op wachten. Als je echt niemand kan vinden om met je mee te lopen, koop dan in ieder geval een fluitje aan een koord, zodat je meteen hard kunt fluiten in de hoop dat ze daarvan schrikken en dat er andere mensen op afkomen. Als dat allemaal niet gaat, zoek dan een logeeradres voor je hond, dan gaan ze vanzelf wel iemand anders zoeken om lastig te vallen, als jij 's-nachts daar niet meer loopt. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar haalt U het vandaan, te denken dat die meid aandacht zoekt?
Zij heeft het recht over straat te lopen met haar hond en gerust gelaten te worden.
Dit maakt me zo kwaad. We wonen toch in een vrij land?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, waarom denken ze altijd bij dit soort dingen, dat vrouwen dit graag onbewust willen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zeg, ze doet dit voor de lol en vraagt daarom advies hier. Mijn hond moet ook uit savonds, en voor een stel opgeschoten rotkerels hoeft zij niet een eind om te lopen lijkt me. Daarbij zegt ze nergens dat ze aandacht van mannen zoekt, een rare gedachte kronkel van u. Als ik om 23 00 met de trein aankom en elke avond staat er een groep op het station te klieren, zoek ik het dan ook op? Als je in een centrum woont, en er is maar 1 veldje waar je de hond mag uitlaten dan zou ik er ook naartoe gaan. In feite zegt u hier dat zij moet uitwijken voor een stel jongens die heisa willen maken. M.a.w. eigen schuld...???
Belachelijk, als je als vrouw niet meer normaal over straat kan. Aan uw antwoord heeft zij niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Evarist61, echtniet11 en mila: een week daarvoor schreef dit zielige meisje mijn vriend werkt erg veel.Hierdoor voel ik me erg eenzaam en zoek nu contact met andere mannen.Wat kan ik het beste doen ? ( Zie uitleg ) 1 week geleden | gesloten | deel via Facebook: sn00piiy (140)
Mijn vriend werkt elke dag en ook in het weekend. Ik ben dus de hele dag , & avond alleen thuis. Soms ook snachts. Nu heb ik contact met een andere man (online & via de telefoon) , Die mij veel aandacht geeft en telkens als ik hem spreek krijg ik een verliefd gevoel. Met mijn vriend heb ik dit op dit moment niet. Dit omdat we weinig contact meer hebben. Als hij thuis is slaapt hij en dat chat ik ook met die andere man.Ik denk de hele tijd aan deze nieuwe man en wil hem zelfs heel erg graag zien. Maar ik voel me ook schuldig tegenover mijn vriend omdat ik heel veel aandacht zoek bij deze nieuwe man. Ik hou ontzettend veel van mijn vriend. Maar is dit genoeg om de relatie voort te zetten?
Misschien je hond eerder uitlaten om 21.00 uur.Dan houdt hij het makkelijk uit tot 8.00 uur s'morgens.Dan heb je de kans dat er nog wel iemand (een buurman of buurvrouw )bij jou uit de buurt is die ook om die tijd haar/zijn hond uitlaat.Het is misschien even ook leuker voor jou en zeker veiliger als je met z'n tweeën daar loopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ zo word ik er niet wijs van
Meenemen voor in je jaszak: altijd huis sleutels meenemen die goed kunnen prikken, fluitje die pijn doet aan je oren, brievenopeners, pennen met een gemene punt, vrouwen zelfverdediginglessen te volgen(niet voor het vechten)maar door een andere uitstraling; om je zelfverzekerd te maken, of anders door de manier van lopen te veranderen, geen klakschoenen dragen van die hakjes(want dan weten ze meteen dat je een vrouw bent) maar kisten dragen. Capuchon, pet, sjaal op je hoofd, want mannen/jongens houden van vrouwen met lang haar, en altijd met andere hondenbezitters s'avonds de honden uitlaten, misschien is het goed idee, voor het buurthuis?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de politie bellen om advies. Doen ze helemaal niet moeilijk over ( tenminste hier niet:)
Je voelt je bedreigd, onveilig? Reden genoeg een melding te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding