Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

soms heb je(ik)wel eens van de flitserige "kriebels" in of voor je ogen.hoe kan dit?wat is dit en waar komt het door?heb jij dat ook wel eens?

Heb jij dat ook wel eens?
Nog belangrijker hoe kom ik er van af?wat kan ik er aan doen?want het duurt een paar minuten,begint met weinig
en word steeds meer (dan zie je ook bijna niks)en dan ineens is het weer weg?

Toegevoegd na 2 dagen:
iki ben vorigeweek bij de reumatoloog geweest en die constateerde fybromigie(of hoe je dat ook schrijft)En ik moest bloed prikken,daar is nu uit gekomen dat ik al zeer ruime tijd een te kort om aan vitamine B12,dus dit is echter(zeer waarschijnlijk) dan ook een oorzaak daar van.Dus een ieder met de zelfde klachten check deze site(http://www.stichtingb12tekort.nl/symptomen.htm)en wie weet heb jij dat dan ook wel.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij heb ik het ook. Maar ik heb ook dat ik er dan niet lekker en eng moe van word. Heb jij dat ook? Het duurt bij mij ook een paar minuten en zit dan eens hier, dan eens daar in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb het voornamelijk als ik te weinig heb geslapen,en ook als je je oog sluit zie je het nog zijn net kleine lichtgevende kriebled die steeds meer en meer worden tot je bijna niks meer ziet en ineens is het weer weg ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan zoveel oorzaken hebben...

Hoge bloeddruk, lage bloeddruk, suikerziekte, migraine, MS, al dan niet aangeboren afwijkingen aan de retina, bloedproblemen, iets in de hersenen -- teveel om op te noemen.

Het is in ieder geval iets om mee naar de dokter te gaan. Stel je voor dat dit midden op een druk kruispunt gebeurt - je kunt jezelf en anderen behoorlijk in gevaar brengen.

Maak je nog geen zorgen, er zijn heel onschuldige oorzaken mogelijk, die heel goed behandelbaar zijn. Hoe dan ook, een bezoek aan een arts is een must.
(Lees meer...)
Cryofiel
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik had dit ook en bleek hoge bloeddruk te hebben.
Dit hoeft natuurlijk niet bij jou ook het geval te zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voel je het ook of zie je het alleen?
Ik herken het deels als het bekende: Sterretje zien, als je bijvoorbeeld te snel omhoogkomt.
Maar bijna helemaal niets meer zien lijkt me niet echt kloppen, dus zou er toch eens mee naar een oogarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is het een snelle tremor (trilling) of stuur je even geen energie uit naar je ogen?

Ik ken het wel dat de ogen even hele kleine trillingen hebben, dan wordt alles wazig en dat duurt even...

Of als je even geen energie naar je ogen stuurt, lijkt het alsof je de ogen wat sluit zonder je oogleden te laten zakken... Het wordt minder contrastrijk, wat wazig en komt even later weer terug, dat kan ook... Waar dat dan door komt dat het gebeurt, ja dat moet je voor jezelf uitzoeken, dat is persoonlijk, waarom dat je dat doet... Onder hypnose zou dat iemand van jou te weten kunnen komen wellicht...

En dan moet XiniX zeggen dat er natuurlijk ook nog wel andere oorzaken kunnen zijn voor wat jij hierboven beschrijft, maar dan kan hij er niets zinnigs meer over zeggen... zodoende...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
huh, zijn er nu 2 XiniXen?
Dat kan van alles zijn. In mijn geval is het begin van migraine. Ik zie eerst een kleine kriebel, vlak daarna lichtflitjes, dan wordt de kriebel steeds groter en dan moet heeeeeeeeel snel Imigran in mijn neusslijmvlies spuiten want de migraine is in aantocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is migraine , ben ervoor naar de oogarts geweest , de ééne persoon heeft barstende hoofdpijn en bij mij slaagt dat op men ogen zegt de oogarts , ik neem er zelf niets voor , ik laat het gewoon voorbij gaan .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ook eens een soortgelijke vraag gesteld, kijk maar es:
http://www.goeievraag.nl/vraag/hoofdpijnvraagje.20795

Weet niet of jij nadien ook hoofdpijn hebt, anders zou het dus heel best migraine kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft vooral te maken met je bloeddruk. Stress kan hier ook een aandeel in hebben. Je kan dit vooral hebben als je neerligt en plots brut rechtstaat. Als het je overkomt neerliggen ogen dicht goed in en uitademen en het is voorbij. De Zwarte bollen zelfs glinsters dat je ziet is wanneer je hersenen the weinig zuurstuf krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klinkt bekend en de B12 tekort is vaak 'n teken van de ziekte van Lyme. Veel mensen die deze ziekte hebben krijgen de Fibromyalgie-stempel.
Sterkte ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding