Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je voor een stof (bijv. dierenhaar) allergisch bent, hoe schadelijk is het dan als je er toch bij in de buurt blijft?

Allergie voor katten (veroorzaakt o.a. asmatische klachten), je hebt een kat, en slikt antihistaminicum. Is het dan toch slecht voor je lichaam om bij de kat (kattenhaar) in de buurt te blijven? Bijvoorbeeld verzwakt het 'gevecht' je lichaam? Of kan je er blijvende klachten van houden, of...?
Graag antwoorden die niet alleen zeggen "doe je kat weg" of zoiets.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
919

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je lichaam ergens allergisch voor is, geld vaak hoe vaker je er mee in aanraking komt hoe feller je lichaam er op gaat reageren..dus inderdaad je lichaam gaat harder vechten..je kunt dat zelf wel nagaan dat het niet goed voor je is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet schadelijk, sterker nog, door veelvuldig met de agressor in aanraking te komen de meeste mensen zelfs van hun allergie af. Je afweersysteem leert er dan mee omgaan, op die wijze werken ook de immuunprogramma's die je kunt krijgen.

Antihistaminica is slechts symptoombestrijding, het onderdrukt alleen de allergische reactie, uiteindelijk moet je lijf zelf beslissen dat deze stof blijkbaar hoort en dat er geen reactie hoeft plaats te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is slecht... Het maakt pijn en verkramping... Door de allergie geeft het lichaam aan zo min mogelijk te maken te willen hebben met die stof... Dus ga het zo ver mogelijk uit de weg... Luister naar wat je lichaam je te vertellen heeft...

En zoals ik mijn kinderen altijd leerde: Als je lief bent voor je lichaam, dan is je lichaam lief voor jou...

Is er echter sprake van intolerantie (lijkt wel wat op allergie) ja dan kun je het lichaam trainen en trainen tot het de stof heeft overwonnen, maar dat is een andere zaak...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stel je eens voor dat je 24 uur met die kat op schoot moet blijven zitten.
Ik denk dat je dan zo ziek wordt dat je niet meer kan functioneren.

kortom niet doen dus.

Als je weet dat iets niet goed voor je is, moet je dat accepteren. Je moet niet kijken naar anderen en zien hoe zij daar wel kunnen zijn en jij niet. Je moet niet willen zoals anderen dat kunnen.
Ken je beperkingen en leef een gelukkig leven.

Ik heb een overgevoeligheid voor metalen. Ik moet er niet aan denken om op een terras te zitten met metalen stoelen. Ik ga wel verder om de hoek op houten stoelen.
Een ring dragen gaat ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding