Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Door alle hectiek vandaag vergeten aan de arts vragen: Als je eierstokken worden verwijderd ben je direct daarna dan in de overgang?

Of moet je lichaam er eerst een beetje aan wennen of zo iets?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je bent dan vrijwel direkt in de overgang omdat je dan oa geen oestrogeen meer aanmaakt. Dit kan vervelende gevolgen hebben zoals opvliegers. Waarschijnlijk hebben ze in jou ziekenhuis ook patientenfolders die meer informatieverschaffen en vaak kun je daar ook uitgebreid met iemand praten over het hoe en wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is inderdaad een goeie vraag aan je arts, zodat je weet waar je aan toe bent.
Gezien je leeftijd hoefde je niet lang te wachten op je overgang.
Maak je hier niet te ongerust over congoleo, je zou het donderdag eventueel kunnen navragen
Ik was 50 toen ik in de overgang kwam, dat is nu 3 jaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lieve loes, maak ik me ook niet echt ongerust over maar als ik moet herstellen van een operatie zie het ff nog niet zitten om ook al gelijk van die akelige zweetpartijen en stemmingen over me heen te krijgen..moet ik me mentaal dan ook even op voorbereiden.. pfff..zweet er nu al van.. :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als dat zo mocht zijn, denk ik toch wel dat ze je daar iets voor geven hoor.
Anders zou je het gewoon bespreekbaar kunnen maken met je arts, als je in de overgang komt, wat de alternatieven voor je zijn.
Dan ben je het meteen voor.
Maak eventueel een spiekbriefje voor jezelf, met de vragen die nu in je opkomen, hoef je die in ieder geval niet meer te onthouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed idee... thx!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sterkte meis X
Als het zo zou zijn, eierstokken verwijderen, gaan ze je inlichten over alle gevolgen. En ook daar is weer medicijnen voor als dat nodig zou zijn, zodat je er weinig van hoeft te merken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de "overgang" raken betekent niets anders dan dat je normale oestrogeenproductie (geslachtshormonen), niet meer plaats vindt door je eierstokken. Die stoppen te functioneren. In plaats daarvan produceren je bijnieren androgenen, die in vet door aromatase worden omgezet in oestrogenen.

verwijdering van de eierstokken betekent dus dat per direct de overgang intreedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image