wat te doen bij een collega die niets doet?
Sinds enige tijd heb ik een collega bij mijn project, dat ik jaren alleen heb gedaan. Tot ik overspannen raakte en men me toch eindelijk iemand gaf als ondersteuning. Ik was hierover enorm blij.
De man in kwestie - een goede vriend van de directeur -was zonder enig protokol gepromoveerd als beleidsmedewerker communicatie .Maar hij deed de job niet naar behoren. Vooral de minder leuke kanten van de job (visieteksten, zorgen voor agenda/verslag...) gingen aan hem voorbij. Hij wilde vooral in de picture staan, perscontacten uitbouwen zodat hij in de krant kwam etc...Eén van de collega's die hij toen onder zich had, is volledig in elkaar geklapt omdat alles op haar schouders kwam.
Dus hij koos er zg. zelf voor om terug in de praktijk te gaan staan. Ik was zo blij dat ik een collega kreeg, dat ik op dat moment iets had van "nou goed, hij was misschien ook niet echt een job voor hem, beleidsmedewerker, wellicht functioneert hij veel beter als gewone praktijkwerker.
Het tegendeel is ondertussen meer dan bewezen. Het project rust nog steeds voor een groot deel op mijn schouders. Wat kan ik doen?
Toegevoegd na 9 minuten:
voorbeelden hieronder