Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij helpen?

Ik heb nog geen half jaar gelenden een ongeluk met een vrachtwagen gehad en ik heb normaal angsten die hier bij horen maar nu is het heel erg en kon ik me net al niet concentrenen op me huiswer en nu kan ik ook niet slapen want,ik zie telkems het ongeluk weer helemaal voor me gebeuren en ik hoor telkens de abulamces in me hoofd. En i, heb ook meer last van me been die nog steeds niet 100 % genezen is en dat het word het waarschijnlijk ook nooit meer. Nou is het wel zodat ik over een week weer een kleine opratie aan me neen krijg (een nieuwe technologie) Weet iemand hoe ik me zelf hier van af kan helpen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben nog maar 12 jaar

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb eerst al veel gespreken met een pysoloog gehad en nu heb ik een speciale kindercoache waar ik mee praat voor deze problemen (op een later,tijdstip) alleen heb ik het nog nooit zo erg als nu gehad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.slachtofferhulp.nl/Algemeen/De-draad-weer-oppakken/
Ritsuka
13 jaar geleden
Psycholoog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik al gehad en ik ben nu naar een kinderchoach maar het is op eens heel erg maar bedankt voor het mee denken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je kan ook proberen te denken aan leuke dingen en leuke dingen doen dan is het makkelijker om dat ongeluk te vergeten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Lieve kind allereerst, wat rottig voor je.
Je moet hier in ieder geval over blijven praten.
Het kan niet zo zijn dat je dit alleen moet oplossen.
Blijf aan de bel trekken bij je hulpverleners.
Je hebttoch wel een vader en/of moeder?
Laat die in ieder geval lezen wat je hierboven
heeft geschreven daar moet je , je niet voor
schamen, en laat ze dan ook de reacties zien
die gegeven zijn.
Hier kunnen ze dan mee aan de slag.
Hier moet je echt op aan dringen hoor!!
Dit kan je niet alleen af.
Het allerbeste .

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook in het ziekenhuis kun je om
hulp vragen hoor.
Daar hebben ze ook hulpverleners.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit zijn angsten die nog vrij vers in je geheugen staan, en zodra je indirect weer in aanraking komt met deze gebeurtenis, krijg je bepaalde herinneringen hiervan weer terug. Jij wordt geopereerd, dat is een directe aanraking met het ongeluk dat je hebt meegemaakt. Het is logisch dat je er nu aan terug denkt, en er niet van kunt slapen. Maar het ligt niet aan jou, het gebeurt zonder dat je je er bewust van bent. Je komt er weer mee in aanraking, door de operatie, en dan denk je er weer aan terug.

Maar zodra alles dadelijk weer achter de rug is, maakt je geheugen langzaam maar zeker plaats voor nieuwe gebeurtenissen in je leven. Daarbij ben je pas 12, en maak je de komende jaren ontzettend veel mee in je pubertijd. Dit ongeluk zal dan een plekje krijgen, het slechte slapen en de vervelende tijd waar je nu doorheen gaat verdwijnt vanzelf.

Mocht je er echt te veel last van hebben, dan zou ik even kijken of je bij een therapeut terecht kan.

Veel sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dergelijk gebeurtenis is een ingrijpende ervaring. Naast "fysieke" schade is er ook altijd sprake van psychische schade. Je noemt zelf al angsten, concentratieproblemen en regelmatige "herbeleving" van de gebeurtenis. Dat is echter wel een proces waar je doorheen zal moeten om de gebeurtenis uiteindelijk een plaats in je leven te kunnen geven (verwerking). In je eentje is dat een lange en moeizame weg, met ook nog eens de kans dat je er een stoornis aan overhoudt.

Beter is op zoek te gaan naar goede begeleiding in dit proces. Praat erover met mensen in je omgeving (familie, vrienden) en zoek professionele hulp, bijv. via huisarts, Slachtofferhulp of Kindertelefoon. Doen !

http://www.slachtofferhulp.nl

Toegevoegd na 18 minuten:
nav toevoeging:
Je geeft aan al over professionele hulp te beschikken.
Het is dan ook zaaks wat je hier schrijft ook met hun te delen. En ja, herbeleving kan soms heel erg zijn, maar zie het dan maar als "medicijn", in het besef dat het uiteindelijk hoort bij het verwerkingsproces. In ieder geval beter dan verdringen en/of er niet over te praten !

Toegevoegd na 37 minuten:
Na verloop van tijd zul je merken dat het steeds beter met je gaat. Geloof daar ook in. Sterkte !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag om EMDR therapie! Daarmee kan je de angst heel snel kwijtraken. Wordt door reguliere psychotherapeuten gedaan en is bewezen werkzaam. Adressen kan je ook vinden op internet of krijgen bij de Infolijn AG 088-2424240
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image