Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen vette watten 'bederven'?

Ik vond in de kast een nog bijna vol pak met vette watten; zo'n 20 jaar geleden nodig gehad tijdens haren wassen vanwege trommelvliesbuisjes. Nu ik weer zo'n buisje heb gekregen vroeg ik me af of ik die watten nog wel kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik ben zelf kok, en ik heb geleerd dat vetten bederfelijk zijn omdat ze zuren bevatten... Dus ik denk dat het niet geheel onmogelijk is dat dus deze zuren ook in het vet van deze watten zitten.
Maar een pak vette watten kost niet veel, zou de oude lekker weggooien, en nieuwe gebruiken.
Zon datum staat er niet voor niets op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op alle verbandartikelen staat normaal gesproken een uiterste gebruikdatum, dus waarschijnlijk ook op de vette watten. Wat mij betreft is "niet meer leesbaar" of "niet meer zichtbaar" ook een teken van "niet meer gebruiken".
Even afgezien van de vraag of het kan of niet... Ik geloof dat ik maar een nieuw pak zou kopen, alleen al voor het idee. Zo duur zal dat toch niet zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je het niet hoeft in te nemen en het niet steriel hoeft te zijn zal het geen kwaad kunnen. Maar 20 jaar is wel erg lang, na 5 jaar zou ik ze persoonlijk gerust gebruiken maar deze zou ik toch wegdoen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing