Hoe leer ik af om geïrriteerd te reageren op domme vragen?
Tenslotte heeft iedereen het recht domme vragen te stellen, maar ik word telkens inwendig woedend.
Vandaag vroeg nog iemand waarom mijn vriendin diabeet is? Ik vind dat ontiegelijk dom.
6.5K
6.5K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Domme vragen bestaan niet!
Tenzij jij op een callcenter werkt, dan mag je klagen.
Je moet niet te bot reageren op vragen. Of in iedergeval voor jezelf, als jij vragen niet kan beantwoorden hoeft het niet per definitie dom te zijn.(van je voorbeeld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu moet ik me ook inhouden ghehe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, of domme vragen niet bestaan, soms hoor ikde domste dingen op school in de pauze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer wat meer inlevend vermogen te tonen
(bv. niet iedereen heeft hetzelfde IQ (en niet iedereen heeft hetzelfde EQ))
(bv. niet iedereen heeft hetzelfde IQ (en niet iedereen heeft hetzelfde EQ))
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Ik schat dat de meeste vragenstellers zo tussen de 11 en 13 jaar zijn en dan krijg je dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, LeClerc. De man is 45 jaar. Hij is erg dom en ik help hem. Het gaat niet over dit forum.
Hij zei dat hij diabetes voeding maakt (hij is keukenhulpje in een ziekenhuis. Ik zei: mijn vriendin is ook diabeet. hij: waarom diabeet?
Hij zei dat hij diabetes voeding maakt (hij is keukenhulpje in een ziekenhuis. Ik zei: mijn vriendin is ook diabeet. hij: waarom diabeet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap jouw probleem niet. Waarom is het dom als de man wilt weten waarom ze diabeet is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik even een nadenkertje poneren:
Kan het zijn, dat iemand die zich ergert aan domme vragen, diep van binnen éigenlijk zelf ook (een beetje?) bang is om
dom gevonden te worden? (ik weet dat het een confronterend nadenkertje is,
voor mezelf merk ik dat er een kern van waarheid inzit: ik mag echt niet klagen over m'n "meegekregen" hersenen, maar ben (toch) bang om dom gevonden te worden (ondanks m'n IQ... misschien blijkt hieruit dat IQ óók niet alles zegt?)
dom gevonden te worden? (ik weet dat het een confronterend nadenkertje is,
voor mezelf merk ik dat er een kern van waarheid inzit: ik mag echt niet klagen over m'n "meegekregen" hersenen, maar ben (toch) bang om dom gevonden te worden (ondanks m'n IQ... misschien blijkt hieruit dat IQ óók niet alles zegt?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe de vraag wordt gesteld.
Als er was gevraagd:' waar komt dat toch vandaan" was dat anders overgekomen dan de vraag die nu is gesteld.
Als er was gevraagd:' waar komt dat toch vandaan" was dat anders overgekomen dan de vraag die nu is gesteld.
Ritsuka
13 jaar geleden
Ik lach meestal gewoin als ik hier domme vragen lees. Niet iedereen heeft dezelfde kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennisdelen, jou reactie is goed!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna iedereen heeft interessante dingen gereageerd. Moeilijk om een beste antwoord te kiezen, jullie verdienen dat allemaal. Veel mensen krijgen een +1 maar ik zal als beste antwoord 'vanbeek' nemen omdat hij mij een boek aanbevolen heeft.
De anderen kregen een +1
De anderen kregen een +1
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.