Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zie je meestal alleen (oudere) vrouwen met een rollator lopen en bijna nooit mannen ?

Er zijn toch ook mannen zat die slecht ter been zijn

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als vrouwen in de overgang komen, missen ze bepaalde hormonen. Die worden niet meer aangemaakt. Hierdoor krijgen ze strammere gewrichten en wordt minder kalk aan
gemaakt. De meeste oudere vrouwen hebben geen auto want daar rijdt de man meestal in.Vooral de vrouwen zoals mijn moeder (83). Die hebben zwaar gewerkt. Grote gezinnen, geen wasmachine,-stofzuiger,- voorgesneden groenten etc.Ze liepen altijd met kinderen en zware boodschappen te zeulen. De mannen werkten natuurlijk ook zwaar, maar zij hebben meer spiermassa. Deze vrouwen zijn vooral na de overgang sneller" versleten".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Misschien omdat mannen lekker blijven zitten. Het is wel zo dat vrouwen tot op heden ouder worden dan mannen.
De kans dat je een vrouw ziet rollateren is dan ook groter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja
Ik vermoed omdat ze kerels zijn en het idee hebben dat een rollateur is voor oude wijven! Daarom blijven ze zich lekker thuis zitten te verbijten. Dom,dom,dom!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij het ouder worden hebben vrouwen 2x grotere kans op problemen met de mobiliteit dan mannen.
Maar mannen hebben weer veel meer gehoorsproblemen, want oudere mannen hebben vaker een gehoorapparaat.
Dit is gebleken uit onderzoeken.
Zie hier ook het onderzoek van de CBS
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de mannen tegen die tijd dood zijn .... vrouwen worden ouder. Of liever gezegd, werden. Want sinds we ook de arbeidsmarkt op zijn gegaan en roken en drinken zijn we onze voorsprong op de mannen aan het verspelen :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is precies wat ik zag toen mijn moeder in een tehuis zat. Overigens, een virtuele +1 voor jou, omdat je zo'n mooi en zwaar beroep hebt.
uuuhhh bij mij in de plaats is het toch wel aardig verdeeld hoor...misschien heeft het te maken dat de vrouw graag boodschapjes mee wilt nemen en zo haar mandje gelijk heeft geregeld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen hebben last van botontkalking. Als zij op hogere leeftijd vallen en b.v. hun heup breken lijdt dat tot veel problemen of zelfs tot de dood.
Ik kan me voorstellen dat ze voorzichtig doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat het deels komt door trots, maar ook deels door het praktische nut.

mannen hebben geen zin om rond te zeulen met een rollator, aangezien mensen dat vaak associëren met iemand die tot weinig zelf in staat is. daarnaast is het onhandig om met een rollator rond te lopen, aangezien je dan beide handen vol hebt en niks extra kan vasthouden. dit is makkelijk opgelost door met een wandelstok te lopen. hierdoor word je ook gelijk als iets minder kwetsbaar gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het fenomeen : "wat de buurvrouw heeft wil ik ook" speelt hier ook een rol bij. Zelfs in een verzorgingstehuis zijn vrouwen daarmee bezig en mannen boeit dat wat minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mannen zijn vaak te trots om achter een rollator te lopen.
Er zijn méér oudere vrouwen dan mannen.
Vrouwen stappen gemakkelijker over zeertjes en pijntjes heen en zijn dus mobieler.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen (zijn het sterkere geslacht en) worden over het algemeen ouder dan mannen.
Voor dat de mannen toe zijn aan een rollator zijn die de pijp uit.

Mannen lopen liever met een stok, volgens mij.

En toch een stukje ijdelheid en koppigheid misschien.
Ik heb gewerkt in de ouderenzorg. Maar daar zie je ook mannen lopen met een rollator.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het vrouwelijk geslacht zijn doorzetters,onder het mom van "mij krijgen ze er niet onder".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding