Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat vermindert muggen allergie?

Ik ben Zo allergisch voor muggen en andere insecten, dat 2 pillen allerfre op een dag geen verbetering van de klachten geven, maximale dosis travegil werkt ook nauwelijks.
Klachten zijn jeuk en een brandend gevoel op een flink deel rondom de beet. Beet op hand zorgt b.v. Voor brandende arm. Dit gevoel kan weken lang af en toe terugkomen. Ook heb ik nooit een afterbite variant gevonden die helpt.
Ik heb weleens gehoord dat een injectie vitamine b helpt. Wie heeft ervaring hiermee of heeft andere tips?
Uiteraard smeer ik al de hele dag met Deet.
Probleem is nu actueel omdat ik net terug ben uit Curacao, voor volgend jaar zomer ben ik graag voorbereid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

op advies van de allerloog,als die man zo heet,slik al jaren vanaf maart tot oktober vitamine B 1, de 100mg capsule ,je krijgt dan niet de allergische reactie zoals hevige zwelling,pijn,ontstoken,koorts,,mocht je toch gestoken worden kun je op doktersadvies MIZOLLEN tabletten,vragen.
Ik heb de injecties gehad maar deze hielpen niet zo goed als de capsules,omdat het een algemene vit.b is,de vit.B1 is speciaal voor allergische reacties.
Hoop dat je er wat aan hebt.
De vitamine B1 kun je krijgen op bestelling bij apotheek en reformhuis.Kost dacht ik voor 100 tabletten 9,95 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bier drinken, vitamine B pillen nemen een aantal dagen voor vertrek.

Toegevoegd na 16 uur:
aantal dagen voor vertrek mee beginnen en mee doorgaan tijdens de vakantie
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Om te voorkomen dat je geprikt wordt kun je ongeveer twee maanden voor vertrek beginnen met het nemen van Hedera Helix druppeltjes. Het schijnt dat je daardoor een andere geur krijgt die muggen niet lekker vinden en die vliegen dan liever een straatje om. In mijn omgeving heb ik daar succesverhalen over gehoord en mij lijkt het ook de meest logische oplossing om niet het probleem maar de oorzaak te kunnen aanpakken.

Nog wat tips om uit te proberen:
--Ledum Palustre
--Staphisagria
--Fenistiltabletten van de Firma Novartis
--Astacus Fluviatilis D6
--Apis Melfica van VSM, in tabletvorm of om te deppen
--Teatree olie of Cardiflor om te smeren
-Siroop Claritine om in te nemen

Ga je voor homeopathie zou je natuurlijk ook eerst een persoonlijk advies kunnen vragen aan een homeopaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding