Mijn vriend betaald niet mee in de kosten wat is redelijk?
Mijn vriend en zn dochter woont fulltime bij mij in huis. Hij heeft een koophuis waar we niet met zijn allen kunnen wonen dus wonen we in mijn huurhuis. Onze salarissen liggen op hetzelfde niveau. De afspraak,woning verhuurt hij de helft van de huur, internet en tweederde van gas, licht en water zou gaan betalen. Ook zouden we het eten/drinken splitsen in tweederde/eenderde. De eerste maand heeft hij zijn woning verhuurt maar heeft hij zich niet gehouden aan de afspraak. Hij heeft 110 euro minder betaald aan vaste lasten, ook de kosten van het eten wordt niet goed verdeeld. Nu is de woning niet meer verhuurt maar toch heeft hij nog geld gekregen van de persoon die de woning nog zou gaan huren. Maar hij betaald mij nu helemaal niets behalve eten. Ik vind dat hij wel mee moet betalen aan gas, licht en water. Hun verbruiken veel meer dan ik altijd heb gedaan. Alleen stroom alleen al. De tv staat van s morgens half zeven tot half negen aan, daarna gaat om 16.00 uur de tv weer aan tot iedereen naar bed gaat. Zijn dochter heeft boven ook een tv die ook aanstaat. De verwarming moet s morgens ook al aan om half zeven incl de computer. Normaal keek ik overdag geen tv en ging de verwarming niet standaard aan. De kosten voor mij zijn dus veel hoger dan dat ik alleen was. Dan hebben we het nog niet over het douchen. Of er nu 1x per dag of 3x per dag gedoucht wordt zit ook verschil in. Zonder overleg heeft hij mij dus gekort in de eerste maand en niets betaald in de andere maanden
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.