Buikholte echo..waarom en daarna?
Moet totaal onverwacht een buikholte echo laten maken en a.s donderdag al..ben er zo van geschrokken dat ik weer van alles vergeet te vragen.
Mijn buikwand staat super strak en is links behoorlijk gevoelig.ik heb geen krampen of zo...zie er wel uit alsof ik 5 maanden zwanger ben.. Dokter had het over mogelijke uitstulpingen aan de dikke darm wand die kunnen knappen en dat zou gevaarlijk zijn, vandaar de haast.. ook noemde ze een vergrote lever zonder er op door te gaan..en ook had ze het over de eileiders en ontstekingen aan de dikke darm.. krijg ook een heel uitgebreid bloed onderzoek..het was zoveel info dat ik het even niet meer wist en zo naar huis ben gegaan. Ben nu even van slag want ben familiair belast door darmkanker.... kent iemand deze symptomen uit eigen ervaring en kan me wat vertellen over de mogelijke oorzaken en geneeswijzen?
Toegevoegd na 1 dag:
Ik weet al meer.. ik heb een tumor in de buik van 11 cm doorsnee.. en een cyste op de eierstok.. of het ene met het ander te maken heeft is nog onbekend.. de tumor kan littekenweefsel zijn van mijn baarmoederoperatie maar ook lympheklierweefsel.. als dat laatste het geval is dan bestaat een reëele kans dat ik eierstokkanker heb..dat de cyste dus kwaardaardig is..is het anderweefsel dan is dekans op kanker nog 2%..
Maandag moet ik naar de gyneacoloog en wordt er uitgebreider bekeken..ik heb helemaal van de kaart..
word waarschijnlijk direct opgenomen en moest gelijk stoppen met werken...dit is zo ontzettend akelig..
Heel veel sterkte.
Het gaat vast allemaal mee vallen. De antwoorden die nu al geven zijn helpen hopelijk een beetje. Sterkte en succes. Ik duim voor je.
Ik zal een kaarsje voor je opsteken..
Ik heb aan je gedacht vandaag.
Maandag moet ik naar de gyneacoloog en wordt er uitgebreider bekeken..ik heb helemaal van de kaart..
Ik wens je maandag en de komende dagen, heel veel kracht toe Is het mogelijk, om met de mede GVers, maandag allemaal een kaarsje aan steken voor haar.
Dit, om haar licht en kracht te sturen as maandag.
Ik moet om 9.40 bij de dokter zijn... tot die tijd vind je me veel hier denk ik.. is net alsof ik mijn familie om me heen heb... en kan ik anderen nog ergens bij helpen misschien...
@congoleo, zo voelt het voor mij soms ook hier, als een familie :)
niet te veel op internet gaan zoeken hoor, daar word je naar en paniekerig van.
ik hoop dat je goede vrienden hebt die je kunnen steunen.
ook hier brandt maandagochtend een lichtje voor je.
heel veel sterkte, en even m'n armen om je heen.
Stand van zaken: cyste van 20 cm, cyste van 15 cm, en nog een 5 andere vlekken die van alles kunnen zijn en waarvoor morgen al een CT scan is geregeld..ook een bloedonderzoek gehad dat stoffen die met kanker te maken hebben moet uitsluiten of juist aantonen.. een eerder bloedonderzoek gaf wel geruststellende resultaten in die zin dat lever, maag, darmen en nieren schoon lijken te zijn..in ieder geval vrij van ontstekingen..gunstig is ook mijn leeftijd en er is niet veel vocht in de buikholte aangetroffen..dat zouden anders tekenen van eierstok kanker kunnen zijn.. Ongunstig is dus al dat onbekende weefsel.. donderdagmiddag krijg ik te horen wat de uitslag van de CT is, en van het bloedonderzoek van vandaag; verder besluit men dan wanneer ik word geopereerd, want dat is in ieder geval wel zeker, en wat men denkt te moeten weghalen..eierstokken, eileiders en achterwand is in ieder zeker, baarmoederhals en is nog de vraag en wat dan nog meer hangt af van dat moment.. er wordt tijdens de operatie weefsel getest op kwaadaardige cellen en dan wordt aan de hand daarvan de benodigde extra actie ondernomen..dus al ik daaruit wakker word weet ik pas alles zeker..
Dus het blijft nog een poos spannend...
Ben niet zeker van wat ik hierbij voel..is net alsof ik in een vacuüm zak zit en om me heen alles wel zie gebeuren maar er niet aan meedoe want ben helemaal leeg getrokken door alle energie die me dit tot nu toe heeft gekost en ook nog steeds van me vraagt.. Ben blij met de snelheid waarmee het ziekenhuis dit allemaal heeft geregeld voor me, met alle aandacht die ik van alle kanten krijg, met alle steun uit alle mogelijke hoeken..maar wil eigenlijk maar 1 ding.. dat ik niets ernstigs mankeer.... dat ik volgende week lachend in mijn ziekenhuisbed jullie reacties kan beantwoorden via mijn mobieltje, mijn zoon kan geruststellen dat ik zeker nog mijn toekomstige kleinkinderen zal zien en mijn partner over zijn kruin kan aaien en kan vertellen dat ik heel erg oud met hem ga worden...
En daarna wéér wachten op uitslagen, na de operatie..
Ik blijf een dagelijks kaarsje voor je aansteken, voor kracht, voor jouw en je naaste. Ik geef je een virtuele dikke knuffel meis, (smmak) en wens je heel veel sterkte morgen.
Ik weet, dat meerdere je zullen steunen, hier op GV.
Dit is het ergste ,lijkt me, wachten....
Meis, heel, heel veel sterkte....
Tijdens de operatie is pas met zekerheid te zeggen of er kwade cellen aanwezig zijn en dan wordt meteen de hele buikholte nagekeken en dat weggehaald wat nodig is..De kans is dus nog aanwezig maar mocht het kanker zijn dan lijkt het in een vroeg en dus behandelbaar stadium.. Dat ik donderdag al geholpen word heeft te maken met de snel groeiende cyste..ook het onbekende weefsel is al weer 2 cm groter dan vorige week..
Dus nog altijd spannend maar minder heftig... heb nu wat meer vertrouwen...
Lieve GV familie: Al die kaarsjes van jullie... ze hebben absoluut geholpen!!!
Honderden malen dank..ook namens mijn lieffie...
We keep in touch!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.