Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een geeuw die zich eenmaal heeft aangekondigd, is slechts met enige moeite, en niet volledig te onderdrukken. Er vindt een inspiratiebeweging plaats; de mond gaat wijd open door een reflectoir aanspannen van bepaalde spieren; de buizen van Eustachius openen zich waardoor de druk in het middenoor gelijk wordt aan de omgevingsdruk; bij een volledig ontwikkelde geeuw worden ook de ogen gesloten, de armen geheven en de rug en de armen naar achteren gestrekt.

gapen zou de druk in de oren gelijkmaken aan de omgevingsdruk;

dit is wat ik heb kunnen vinden erover.Dus dat de oren dicht slaan doordat de druk veranderd in het oor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Klopt... En was het je opgevallen dat je ook even niet kunt denken? En dat het ook zo is met niezen?

Je bent er even niet, even is de automatische reflex en jij bent er even niet... daarom...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is niet per definitie zo, ik hoor met gapen wel degelijk nog dingen, alleen wel op een behoorlijk lager volume!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elke keer als je gaapt gaan de Buizen Van Eustachius even open om een beetje lucht toe te laten tot het middenoor, daarom hoor je dan even wat minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is mij nog nooit opgevallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding