Mijn vader is ernstig ziek, mijn broer/schoonzus vinden dat ik te weinig verantwoordelijkheid neem? Ik ben 30 weken zwanger, en ben eigenlijk doodmoe.
Hoi, mijn vader heeft galwegkanker.Nu is het niet meer operabel,en ligt de druk vrij hoog op mij en mijn broer. Mijn ouders zijn tegen de 80, en wonen nog op zichzelf. Het is momenteel een stroomversnelling van opnames in het ziekenhuis,antibiotica,ziekte etc.Ik ben zelf 30 weken zwanger en mijn kindje heeft een groeiachterstand.Ik ben iedere dag bij mijn ouders,en probeer hun zoveel mogelijk te steunen.Ook bel ik heel vaak met ze.Gisteren kreeg ik zware ruzie met mijn broer/schoonzus,die vinden dat ik te weinig verantwoordelijkheid neem voor mijn ouders.Van de gyneacoloog moet ik rust nemen,maar als ik dit meld vinden ze dit smoesjes...en wordt er flink uitgehaald naar mij.Mijn man werkt in ploegendiensten en ik heb nog een dochter van 7.Mijn broer en schoonzus zijn beiden werkeloos, maar vinden dat ik te weinig doe bij onze ouders.Ik wordt totaal niet serieus genomen; er wordt gezegd: "als ik naar jouw buik kijk, groeit het goed genoeg.Er is altijd weer een ander smoesje...je ligt gewoon de hele dag op bed etc." De broer/zus van mijn vader hebben aangeboden te rijden/gesprekken in het ziekenhuis te doen,omdat ik mijn rust moet nemen.Maar....dat vinden mijn broer/schoonzus onzin.Hoe moet ik hier nu met goed fatsoen mij omgaan? Ik wil mijn vader niet in de steek laten,maar ik moet ook aan mezelf gaan denken.Op dit moment voel ik mij erg rot.Ik wordt geleefd door anderen die alles beter weten en niet zien wat ik doe,of dit te weinig vinden.Ik vind het erg naar allemaal.
Hoe ziek jou vader ook is, ze zouden best wat begrip mogen hebben voor de groeiachterstand van je kindje.
Je wilt toch dat alles goed gaat met dat kleine kindje in je buik...
Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte ik deze moeilijke periode.
Jouw kindje zijn gezondheid is ook zeer belangrijk die heeft nog een heel leven te gaan en je vader zou echt wel veel om jou geven en wel inzien hoe moeilijk alles ook is voor jou en waardeer het echt wel dat je aan hem denkt.
Het allerallerallerbelangrijkste staat in je laatste zinnetje hierboven.... "ik moet aan mezelf denken"....!!!!!
Daar heb je helemaal gelijk in! Je bent niet alleen, je draagt je kind en je hebt de volle 100% verantwoordelijkheid voor je kleintje. Je hebt de verantwoording voor jullie beide in je lichaam. Jij moet dus aan jullie denken.
Je doet wat binnen je vermogen ligt voor je ouders. En wat ik lees is dat veeeeeel meer, dan binnen je vermogen ligt zelfs!
Je ouders zullen dit ook zien.... misschien maken ze zich daar zelfs wel zorgen om. Laat je familie los, in die zin: hun mening t.o.v. jou is totaal onbelangrijk en zegt absoluut niks over jou. Eerlijk gezegd vind ik hun houding schandalig, met name wat je hier schrijft: "van de gynaecoloog moet ik rust nemen,maar als ik dit meld vinden ze dit smoesjes".
Je kleintje heeft jouw rust nodig, dat wordt je niet voor niets gezegd. Over hoe het straks gaat als de baby er is kan je nu niets zeggen. Maak je daar alsjeblieft nu niet druk om: komt tijd komt raad. Dat lost zich dan vanzelf op allemaal.
Het hier en NU is het belangrijkste.
Heel veel sterkte en ik hoop en wens je toe, dat je ook NU kunt genieten van de kleine en je ouders!
Je kan op het gevoel van je broer en schoonzus inspelen (als ze dat hebben) door te zeggen dat je graag zou zien dat je vader zijn kleinzoon/dochter nog mag zien en vasthouden. En dat wanneer je op deze volle toeren doorgaat, jij en je kindje in de problemen kunnen komen wat natuurlijk absoluut niet de bedoeling is!
Ik wens je veel kracht en licht toe de komende weken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.