Hoe zorgt de anticonceptiepil ervoor dat je een andere partnerkeuze maakt?
Na wat artikelen te hebben gelezen over de anticonceptiepil heb ik nergens kunnen lezen dat deze je reukvermogen beïnvloed. Of ook wel, dat het zodanig beïnvloed dat je daardoor een andere partner kiest. Waardoor zou dit moeten worden veroorzaakt? Heeft het niet vooral met de psyche van de vrouw te maken en de tijd van ovuleren? Ik bedoel, vrijgezelle vrouwen die de pil slikken denken vaak heel anders over sex dan niet-vrijgezelle vrouwen die de pil slikken. Maar daar gaat het in de artikelen niet over. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zou kunnen (medisch onderbouwd met een duidelijk wetenschappelijk artikel) dat de anticonceptiepil het reuk vermogen en dus je partner keuze beïnvloed. Ik zit er zelf niet op te wachten dat ik mijn manlief moet verlaten over een aantal jaren omdat ik met de pil stop en hem daardoor niet meer aantrekklijk vind ruiken. Dit is toch achterlijk? Ik maak me best zorgen dus ik hoop dat iemand mijn goed onderbouwende medische informatie kan geven.
Toegevoegd na 2 minuten:
Want ik heb gelezen dat het alleen je hypofyse voor de gek houdt waar de hormonen vandaan komen. Ze vertellen alleen dat die geen hormonen meer moet afgeven. Lijkt me sterk dat daardoor je reuk systeem en partnerkeuze door de war van ligt.