Foute diagnoses in dossiers, wat kan ik doen ?
Begin dit jaar moest ik naar een reumatoloog en kreeg een brief mee van de huisarts met geschiedenis van medicatie. Erachter zat een papier; Datum: 01-01-2000 schizofrenie en borderline vastgesteld. Die datum stond ik onder toezicht van jeugdzorg en zat in een internaat waar dit nooit is vastgesteld. Er is zelfs gezegd dat er totaal geen tekenen waren van borderline maar ik wel het post traumatisch stress syndroom heb. De datum op zich is al vreemd, nieuwjaarsdag, zaterdag maar ook hulpverleners keken op van die 2 diagnoses tezamen.
Ik heb dit papier eruit gehaald en bij de reumatoloog bleek mijn bloed niet in orde te zijn. Het had niets met reuma te maken, toch stuurde hij me door. Mijn bloed bleek volgens eerdere testen al enkele jaren niet goed te zijn. De huisarts heeft verzuimd me door te sturen. De internist vreesde voor chronische leukemie. Vrijwel op hetzelfde moment ontdekte ik iets in mijn borst wat er niet thuis hoort. En ook nu nam de huisarts me niet serieus waardoor ik nu inmiddels zo'n half jaar met pijn rondloop en het ook in de andere borst is begonnen.
Ook de politie heeft verzuimt te helpen op momenten dat dit echt nodig was. Ook al mag dit allemaal niet, ik heb sterk het idee dat dit door alle foute diagnoses in de dossiers komt. Voordat ik een andere huisarts aanvraag zou ik graag weten wat ik kan doen om die fouten recht te zetten, zo ook bij de politie.Inmiddels heeft nieuwe hulpverlening ook vastgesteld dat ik noch borderline, noch schizofrenie heb.
Als je kunt achterhalen wie degene is die de foute diagnose in het dossier heeft geplaatst, of diens superieur, dan kun je verzoeken om een rectificatie in het dossier, waarin duidelijk wordt vermeld dat er destijds een foutieve diagnose is gesteld. Sterkte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.