Mijn arts heeft in mijn verwijsbrief een diagnose gezet die niet waar is, wat zijn mijn rechten? (zie uitleg)?
Ik heb een verwijsbrief van de dokter waarin staat dat ik PDD-NOS hebt. Ooit is tegen mij gezegd: we vermoeden dat jij autisme hebt, maar als je hier langer blijft, kunnen we er onderzoek naar doen.
Aangezien ik dit niet heb gedaan, moest het blijven bij: we denken.
Nu staat er dus in de verwijsbrief dat ik het wel héb, terwijl dit niet zo is. Wat zijn mijn rechten? Moet hij dit verwijderen?
Mister, ik ben een 'zij' maar maakt niet uit.
Hier wat feitjes van mijn kant:
Verwijzing is voor een eetstoornissen centrum omdat ik last heb (had eigenlijk) van eetbuien. GEEN boullimia of anorexia oid. Ik heb IBS/PDS (prikkelbare darm) maar weinig last van. Dit is wat de dokter onderandere schrijft: Diagnose PDD-NOS. Anorexia nervosa/boulimie? later staat er weer: Probleemlijst:
Anorexia nervosa/boulimie. Hier zegt ook de behandelaar in de vrijwillige opname nog: Kenmerken van een pervasieve ontwikk. stoornis (dit is dus de PDD-NOSS die ze bedoeld..) te weten dat zij haar eigen gang gaat, re regie neemt, taal letterlijk neemt en zich niet laat beinvloeden door haar omgeving.. Oh..dus daarom denken ze dat ik autisme heb..?
Dan hebben wel heel veel mensen autisme toch?
Ik zie er maar 3, maar goed. Waarom staat er dan bij: Probleemlijst: - Anorexia Nervosa/Boulimie geen vraagteken achter?
Diagnose PDD-NOS. Anorexia nervosa/boulimie? Voor heel die zin betekend het een vraagteken. Dus ook voor pdd-nos.
Idd zijn het er 3.
zo staat het er: Op eigen verzoek ******. Diagnose PDD-NOS. Heeft nog contact met ******. Geenvraagtekens dus. Verder in de brief staat: Anorexia nervosa/boulimie? Dan weer verder staat: Probleemlijst:
- Anorexia nervosa/boulimie. Zo staat het er. Dus PDD-NOS is zonder vraagtekens, ''gewoon'' een diagnose.
De andere is eerst een vraag, daarna een ''zeg''.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.