Wat zijn dat toch voor stemmen die ik mijn naam hoor roepen vlak voor ik in slaap val?
Al sinds mijn jeugd hoor ik soms tijdens het in slaap vallen mijn naam roepen. Het klinkt echt heel duidelijk. Soms kinderstemmen, meestal onbekende stemmen, soms m'n moeder, soms heb ik het gevoel dat het mijn eigen stem van vroeger is. Tegenwoordig heb ik het niet meer zo vaak, één of twee keer per jaar. Vroeger (tijdens m'n pubertijd) veel vaker. Soms hoor ik ook andere geluiden, heel luid, bijvoorbeeld het tegen elkaar slaan van bekkens of pannendeksels, of een veer (...ploink...) Maar die stemmen vind ik het meest bijzonder. Ik ben er niet bang van. Wat kan dit zijn? Is het te vergelijken met het "valgevoel" dat je soms hebt bij het in slaap vallen? Of zou ik het in de spirituele hoek moeten zoeken? Of is er nog een andere verklaring?
Ik zeg gewoon tegen mezelf:"Oja, daar hoor ik m'n naam weer roepen... nou ja ga maar slapen, dat heb je wel vaker gehoord en er gebeurt niets."
Vroeger dacht ik dat mijn moeder echt riep, maar nu wonen we niet meer in hetzelfde huis dus dat kan niet.
Maar het kan er gewoon niet door veroorzaakt zijn omdat ik het al had, jaren voor ik de eerste joint rookte.
Ik ben ook niet op zoek naar een oplossing, ik heb er wel vrede mee. Ik vind het alleen vreemd en ben benieuwd of iemand er iets meer over kan vertellen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.