Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen tegen een vieze smaak in je mond als je streng op dieet bent?

Behalve tanden poetsen en/of een kauwgompje. Zijn er andere effectieve oplossingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Op een vers blaadje munt kauwen. Het heeft in principe hetzelfde effect als een pepermuntje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pepermuntje. Omdat het slechte geur meestal diep van binnen komt dan alleen uit je mond. Kauwgom lost meer het slechte geur in je mond op. Maar een pepermuntje smelt ook door naar je keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voldoende water drinken, dit spoelt de mond.

En nog een ongevraagd advies: probeer niet te streng te lijnen. Dit levert alleen een tekort aan voedingsstoffen en een vieze smaak op en de kilo's die je in korte tijd verliest, zitten er in een mum van tijd weer bij. Dan heb je pas een vieze (na)smaak.

Veel succes met je dieet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek de oorzaak op van de vieze smaak. Dit kan verschillende achtergronden hebben. Behandel die oorzaak en je bent de vieze smaak kwijt. Als het uit de maag komt zou je okugest kunnen nemen. Bezoek een homeopaat die kan voor jou uit zoeken waar de vieze smaak vandaan komt. Het kunnen gifstoffen zijn die los komen door het dieet en dan is water drinken inderdaad een hele goede remedie om zo snel mogelijk de gifstoffen die vrijkomen af te voeren. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vieze smaak/geur komt doordat je lichaam in 'ketose' gaat (google maar even) als het goed is moet dat wel na een tijdje over gaan hoor. Een tongschraper helpt zeker, natuurlijk ook veel poetsen maar ik gebruik zelf, daarnaast, van die mintpapiertjes. Werkt goed. Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je tanden en tong poetsen en gorchelen. Ook zou ik voldoende gaan drinken. ik ben geen voorstander van kauwgom kauwen, hoewel het wel vaak een verfrissend gevoel geeft, maar ik heb vaak last na het kauwen van vieze tanden, misschien ligt dat aan mij, maar ik weet dat ik na kauwgom kauwen toch tanden moet poetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muntthee helpt prima en zorgt er meteen voor dat je (calorievrij) drinkt. Ook niet onbelangrijk bij afvallen. Lekkerste is natuurlijk verse muntthee, maar als dat niet haalbaar is de droge variant nemen.
13 jaar geleden
Laurierdrop. Ik bedoel die harde, zonder suiker. Die kun je bij goed gesorteerde snoepwinkels en marktkramen nog wel krijgen in verschillende vormen, zoals cilinders, platte dropjes en grillig gevormde brokjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing