Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je van je angst af?

Ik zing graag maar mijn probleem zo gauw iemand komt kijken of vraagt wat ben je aan het doen word ik knalrood gewoon heel irritand ik schaam steets maar weet dat er niks kan gebeuren.
Kan iemand me helpen om hier over heen de komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Oke, je bent dus bang dat iemand je hoort zingen.
Wat is de reden hiervoor? Zing je onzuiver?

Misschien is het ook zo omdat je niet gewend bent om in de beurt van anderen te zingen. Bouw het langzaam op, zet een nummer op in de huiskamer en neurie of zing wat korte stukjes mee, later kan je jezelf steeds meer uiten en als ze aan je gewend zijn kijken ze ook niet raar op.
Zoiets moet je gewoon geleidelijk aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het al vaker gedaan maar het blijft ..
Ik zou hulp gaan zoeken bij een psycholoog als je er echt last van hebt.
Mensen kunnen je wel tips geven maar het zit uit eindelijk allemaal tussen je oren.

Ik zou ook zeggen: Gewoon een keer doen! of bouw het op. Begin met voor 1 iemand te zingen, dan 2, dan 3...enzovoort!
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga optreden! Klinkt raar, maar ga in een koor of band of zo, net wat je leuk vindt. Ik zing al meer dan 20 jaar bij een koor en ik zing liever een solo voor 500 of 1000 man dan voor een of twee personen.
De aandacht die je krijgt als je op een podium staat is heel veilige aandacht. Iedereen kijkt naar je, maar ze kunnen je niet direct benaderen, heerlijk. Mijn dochter speelt viool, en is bijzonder verlegen, maar ze vindt het heerlijk om voor publiek te spelen. Zo is ze afgelopen jaar op de dag van de kerstviering van haar school gevraagd diezelfde avond te spelen, vond ze geweldig, voor 500 kinderen en leerkrachten.
Zoek een podium, is echt veel minder eng!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je in het dagelijks leven ook verlegen en bloos je dan ook snel. Je kunt gewoon doorzingen als er iemand meeluistert en het accepteren dat je op dat moment rood wordt. Voel het maar gewoon, Oh ik word rood, okee.
Als het rood worden is uit schaamte kun je je afvragen waar je je voor schaamt. Denk je dat je niet mooi zingt of zing je ook inderdaad vals? Is het je doel om mooi te zingen, maar vind je dat dat mislukt?
Of ben je gewoon gezellig aan het zingen en neuriën terwijl je bezig bent met een andere activiteit ?
Dan kan het ook nog zijn dat je het niet leuk vindt als je in het middelpunt staat, jij doet iets wat opvalt (zingen) en krijgt dan opeens alle aandacht. "wat doe je" is best wel een rare vraag. Wat gebeurt er als je antwoordt:"wat ik doe? o, ik hang net even de was op, hoezo? " En dan zing je vrolijk verder.
Maar gaat het echt om onzekerheid in je zangtalent kun je een paar proeflessen zangles doen op een muziekschool. Daar leg je je probleem voor aan de zangdocente en die heeft zoveel ervaring dat ze je wel een stukje verder kan helpen. Blijf zingen hoor, is zo gezellig! Er zijn al genoeg chagrijnige mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image