Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Kaal worden is een gevolg van ras, leeftijd en erfelijke aanleg. Mannelijke kaalheid openbaart zich vooral bij "Kaukasische"(lees:blanke) bevolkingsgroepen. Aziaten, Afrikanen en Amerikaanse indianen hebben er minder last van. In Europa verliest 70 procent van de mannen op leeftijd z’n haardos. Kaalheid wordt vooral veroorzaakt door een afgeleide van het hormoon testoron, dihydrotestoteron. Door deze stof daalt de groeifase van het haar van enkele jaren naar enkele maanden. Het gevolg: een kalende schedel.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vroege kaalheid wordt voor een deel genetisch bepaald. Jongens bij wie het in de familie zit, hebben daardoor zelf ook een grotere kans op vroege kaalheid. Daarnaast is er een hormonale invloed. Mannen met meer testosteron worden sneller kaal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens wordt je hormoonspiegel grotendeels ook bepaald door je genen. Naast je hormoonspiegel kan ook een verminderde bloedtoevoer naar de haarzakjes een oorzaak zijn voor kaalheid, lees ik net. Zie bron voor nog veel meer informatie over dit onderwerp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kaalheid kan heel uiteenlopende oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat de kaalheid een familiekwaaltje is, maar ook wordt er beweerd dat stress, slechte haarverzorgingsproducten en het dragen van hoofddeksels oorzaak zijn in het kaal worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kale mannen zijn stevig wat de sex betreft zijn echte mannen. Mannen met veel haar hebben veel vrouwelijke hormonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Genetisch.
(Of een bepaalde ziekte, maar laten we daar even niet van uit gaan.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is vooral genetisch bepaald. Ik had het zelf ook op die leeftijd, was niet zo leuk omdat lang haar in die tijd van Beatles en Stones een must was, maar je went eraan en ik ben maar zelden met "Hé kale" aangesproken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding