Hoe kan iemand met hypoglycemie nuchter voor een operatie aantreden? Ik ben dan nergens toe in staat! Graag tips.
Als ik langer dan 1 1/2 uur niets eet word ik trillerig, prikkelbaar, angstig, besluiteloos, kan ik niet meer helder denken - kortom: een zombie. Als ik dan iets eet, is dat op slag over en ben ik meteen weer mezelf. (Ik heb dan ook altijd iets te eten bij me.)
Maar hoe moet dat nu als ik nuchter moet zijn voor een operatie? Dan ben ik van de kaart, totaal niet mezelf, en het kan zelfs zomaar gebeuren dat ik dan zelfs te bang ben voor het infuus of andere behandeling.
Wat zou gebeuren er als ik toch vooraf elk uur bijv. een schepje honing zou nemen?
Is er een andere oplossing?
Hoe doen andere mensen dat met een lage bloedsuikerspiegel? NB Ik heb GEEN diabetes! maar hypoglycemie - dus teveel insuline-aanmaak. (Als ik diabetes had zou ik minder insuline kunnen nemen, maar dat gaat voor mij dus niet op.)
Mensen hier kunnen( met alle goede bedoelingen hoor)wel van alles gaan roepen!
Laat je adviseren door de behandelende arts!
grote kwaadaardige gezwellen (kanker)
aangeboren stofwisselingsziekten
dumpingsyndroom na chirurgische ingrepen in het maag-darmstelsel
Hypoglykemie wordt soms ook gezien bij gebruik van bepaalde (genees)middelen, zoals: salicylaten, zoals aspirine
haloperidol
kinine
alcohol
Pasgeborenen kunnen een hypoglykemie ontwikkelen indien de moeder diabetes had tijdens de zwangerschap. Het lichaam van het kind is dan ingesteld op een grote hoeveelheid glucose via de moeder. Deze glucose wordt na de geboorte van het kind plots niet meer aangevoerd, waardoor er relatief teveel insuline is en hypoglykemie kan ontstaan. Ook na lang vasten, zoals bij anorexia nervosa kan een hypoglykemie optreden. Een van de meest voorkomende oorzaken van hypoglykemie bij niet-diabeten is echter het door de patiënt zelf heimelijk toedienen van insuline, hypoglycaemia factitia genaamd. Dit is een vorm van het Münchhausensyndroom.. OPNAME VOORAFGAAND AAN EEN OPERATIE IS DE BESTE OPTIE. (WANT ALS U SLAAPT EET U NIETS)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.