Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel weken kan ik zwanger zijn???

Hallo dames,
Dit is mijn eerste zwangerschap weet het sinds afgelopen vrijdag en nou is mijn huisarts ook nog op vakantie maar hoe kan ik nou uitrekenen hoeveel weken ik zwanger ben,
Heb een heel onregelmatige cyclus nou was mijn eerste dag van mijn laatste cyclus op 21 augustus en die week kwam k ook teru van vakantie en de 1 week van september ging mijn vriend op vakantie ben maar 1x met hem intiem geweest en dat was op 7 september hoe moet k dit dan uitrekenen hoever ik ben???? Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Liefs Noona

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ten eerste gefeliciteerd!
Je hebt ook testen waarbij je ziet hoelang je zwanger bent. Die zou je eens kunnen proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw is volgens alle berekeningen 40 weken zwanger maar in werkelijkheid 38. Dat zit zo: voor het gemak van het berekenen word uitgegaan van 40 weken na de laatste menstruatie. Je krijgt dus 2 weken 'cadeau'.
Zie deze calculator: http://www.verloskundigenamsterdam.nl/datum.php
Nu is het wat lastiger vast te stellen als je een onregelmatige cyclus hebt maar uitgaande van die 7e moeten we er dus van uitgaan dat je ongeveer de 21e van augustus voor het laatst ongesteld bent geweest, je zou dan een kindje kunnen verwachten op 27 mei.

Gefeliciteerd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts gebruikt precies dezelfde berekening, verloskundigen trouwens ook.
Alleen met een termijnecho is vast te stellen hoeveel weken/dagen je precies zwanger bent. De meeste calculatoren gaan uit van de laatste menstruatiedatum in plaats van de conceptiedatum maar als je naar deze calculator bent kun je e.e.a. wel uitrekenen op de conceptie datum: http://www.tipswerkendeouders.nl/Zwanger/Zwangerschap-week-tot-week/zwangerschapscalculator-direct-de-uitgerekende-datum-berekenen.html
Volgens die calculator zou je uitgerekende datum op 30 mei liggen en zou je nu precies 8 weken zwanger zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo wordt inderdaad gerekend,ik had dit toen ook en precies volgens de berekening werd mijn zoon geboren,maar het vreemde is hier dat zij op 7 september intiem is geweest en niet in de periode tussen 21 augustus en 6 september dus dan zou ze later uitgerekend zijn,zo rond 6 juni,maar het scheelt maar 9 dagen dus dat is niet veel verschil.
De site is idd al gegeven om het uit te rekenen dus dat is helemaal goed! Ik ben ook zwanger, maar ik heb niks met de dokter 'te maken'. Wij gaan vanaf het begin naar de verloskundigepraktijk. Zij geven een seintje aan de dokter dat je zwanger bent. Dit is zoals het normaliter gaat, tenzij je een medische achtergrond hebt. Ik zou dus een verloskundigepraktijk in de buurt gaan zoeken en daar mee bellen. Ook zij kunnen het een en ander uitzoeken en een echo voor je plannen/maken. Bij een termijnecho kunnen ze goed bepalen hoe ver je nu echt bent!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Dat klopt, je hebt geen doorverwijzing nodig om naar de verloskundige te gaan. Dus Noona, zoek het telefoonnummer van een verloskundigenpraktijk bij jou in de buurt en bel even voor een afspraak.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image