Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom krijgt ik elk griepje en mijn man niet?

als er iemand in de straat niest van verkoudheid heb ik het gelijk ook.
als iemand ziekjes word ben ik dat die week ook. waarom krijg ik alle griepjes en man en kind niet. (ben wel blij dat zoonlief het niet krijgt) maar een beetje oneerlijk is het wel.

hoe kan dat.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Had je dat altijd al, of is dat pas sinds je zwanger bent?

Je weerstand tegen griep (medisch gezien: een verkoudheid) wordt bepaald door - eh - je weerstand. Die hangt af van je voeding, maar die zal voor jou en manlief ongeveer even gezond zijn. Dat zal dus weinig uitmaken.

Verder wordt je weerstand bepaald door hoe voorzichtig je bent. Bescherm je jezelf altijd goed? Ben je altijd voorzcihtig met besmettingen, blijf je weg van viezig water, was je je handen als je eens een gevallen sleutel uit een plas straatwater hebt moeten oprapen?

Als je dat doet, komt je lichaam nooit in aanraking met virussen en bacteriën. Jij beschermt je lichaam zo goed, dat je lichaam zichzelf niet hoeft te beschermen. Komt er dan eens een virus langs, ja, dan ben je meteen de klos.

Zorg dus dat je je immuunsysteem traint. Heb je in de tuin gewerkt? Niet bang zijn dat je eens wat modder in je mond krijgt, da's juist goed.

Het kan natuurlijk ook aan je genen liggen. Als jouw mond- en neusslijmvliezen van nature minder doorbloed zijn dan die van je man, kunnen ziekteverwekkers daar lekker rondhangen zonder dat je witte bloedcellen er goed bij kunnen om ze op te ruimen. Als dat het geval is, doe je daar weinig aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
plus1,zo heb ik een collega die nooit ziek is,zijn brood ligt op het vieze aanrecht laats op de vaatdoek,hij eet dit gewoon op,is overal resistent tegen,toen ik laatst mijn vleeswaren weggooide omdat ik het niet vertrouwde,keek hij,nog in de prullebak,en zei die kun je nog gewoon eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jakkie;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
duidelijk waarom lijkt me

Andere antwoorden (6)

Omdat je man het luchpakket dat je voor hem maakt niet opeet?

Waarschijnlijk omdat het ene lichaam gevoeliger is dan het ander. Ik neem aan dat jullie beiden gezoend zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door wie zijn ze gezoend? Door de buurvrouw van verderop in de straat? ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm, de E en O zitten toch niet echt naast elkaar....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waar het hart vol van is ... ;-)
Naast je eerste gedachte dat je regelmatig griepjes krijgt zou je je eens moeten laten onderzoeken op allergieën. Veel allergie symptomen lijken op verkoudheid of griep. Misschien ben je gewoon allergisch voor jou nog onbekende zaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Da's ook een goeie! +1.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zou kunnen nooit aan gedacht +1
Jij bent gewoon vatbaarder en heb je minder weerstand.
Dat heb je of je hebt het niet.Je bent ook vast vaak moe?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 klopt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt jezelf in acht nemen door niet over grenzen heen te gaan.je bent het type overal je verantwoordelijkheden voor te nemen?prioriteiten nemen voor jezelf is dan belangrijk.Je kunt maar 1 ding te gelijk.neem vaker je rust!Je vatbaarheid wordt dan vast minder.
Ik ken dat ja. Mijn vriend is in de tien jaar dat we samen zijn één keer een dag niet lekker geweest, niet eens echt ziek. Ik daarentegen krijg iedere griep die in de lucht hangt. De mexicaanse ook al gehad. Mijn weerstand is vrij laag dus het is logisch. Maar als ik kijk in mijn omgeving zijn er ook veel stellen waarbij de vrouw veel meer ziek is dan haar vriend. Dus het kan, is niet vreemd ofzo. Alleen wel oneerlijk, zoals je zelf al in je vraag naar voren bracht. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Je denkt bij voorbaat al dat je ziek wordt.
Je ziet je al helemaal ziek zijn in je hoofd.

Je trekt het aan en die "wens" komt uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er van uitgaande dat gedachten krachten zijn en creëren, dan ja.
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas zijn gedachten geen krachten. Gedachten kunnen wel je lichaam sturen, en je reacties op de omgeving. In die zin kun je jezelf ziek maken. Om bailey daar al bij voorbaat van te beschuldigen, gaat me te ver.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sorry maar ben geen hypogonder, ik ben nu daadwerkelijk verkoude voor de 2e keer in 2 maand, niet geestelijks aan hoor -1
jouw weerstand is wslijk wat minder dan die van de anderen. let eens op wat je zoal eet en kom je genoeg in de buitenlucht?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding