Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig me nu te laten inenten tegen Mexicaanse griep?

Omdat mijn vrouw en ik binnenkort moeten beslissen of we ons laten inenten tegen Mexicaanse griep, wou ik toch eerst nog eens de vraag voorleggen aan gv.
Deze bijna zelfde vraag is een maand of drie geleden al gesteld maar toen waren de vaccinaties er nog niet, nu wel.
Omdat er ook veel negatieve berichten zijn, ben ik er toch een beetje huiverig voor.
Hoe denken de mensen van gv er nu over?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
645

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je jaarlijks de bekende 'griepprik' krijgt dan zou ik me gewoon laten vaccineren...

Hierbij komt dat bepaalde beroepsgroepen verplicht worden ingeënt...

Wanneer je huiverig bent tegen dit vaccin en destijds bijv. de Japanse variant heb doorstaan. Dan zou het best zo kunnen zijn dat je tegen het huidige Mexicaanse griepvirus resistent bent...

M.b.t. de keuze die je omschrijft. Ik denk dat ik persoonlijk zou kiezen voor de vaccinatie. Maar het blijft een risico, omdat er nog weinig bekend is over de eventuele bijwerkingen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zie de Mexicaanse griep als weinig meer dan een gewone jaarlijkse griep.
Als je normaliter ook altijd kiest voor de normale griepprik, dan zou ik het nu ook doen, als je normaal niet kiest voor de griepprik zie ik nu ook geen reden het wel te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of je tot een risico groep behoort?
Dan schijnt het raadzaam te zijn om je in te laten enten.
Het blijft een persoonlijke keuze, natuurlijk.
Gisteren hoorde ik dat het virus kán muteren, tot nu toe is dat nog niet zo. Als het muteert dan kan het een
ander verloop krijgen, en je wordt dan zieker.
Scholen moeten dan dicht, dat zou een burgemeester
kunnen beslissen.

Ik ben er oog geen voorstander van, maar als je bijv. astma hebt, en een verkoudheid al veel klachten geeft, dan is een griep helemaal moeilijk, denk ik zo.
longontsteking ligt dan op de loer, en is moeilijker te behandelen. een griepprik zou dit kunnen voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je je normaliter ook laat inenten tegen griep,zou ik het nu ook laten doen.Waarom zou je er huiverig voor zijn? Als je tot de risicogroep behoort,is het zeker aan te raden.,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou het niet doen. Geen van beide. Je kunt de griep beter zelf overwinnen. ( uitzieken) Als je hem al krijgt. Ga je inenten maak je een mietje van je eigen afweersysteem. Ik ben er geen voorstander van. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten.Volgens mij kun je je afweersysteem beter op natuurlijke wijze sterker maken dan het in slaap wiegen met chemische middelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoezo een minduimpje ? Er werd toch gevraagd hoe ik er over denk ? Dit is hoe ik er over denk, dus tenzij ik lieg is het gewoon een correct antwoord lijkt me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is idd jouw mening, dus een goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je weerstand bagger is kun je toch 't beste ervoor zorgen dat je afweer krijgt. Daar zijn (vaak) andere manieren voor. Je kunt ook 'ns kijken hoe het in de alternatieve geneeswijze gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het een prima antwoord, ben ook geen voorstander van inenten, noch van teveel en te snel antibiotica slikken; zo draai je je eigen "lichaamsintelligentie" een loer..
Ik denk dat het altijd goed is om een griepprik te hebben. Je krijgt een afgezwakte vorm van het griepvirus, waardoor je afweersysteem zich wapent tegen deze vorm.

Risico is dat sommigen er ziek van worden, maar dat is een beperkte groep. Het beleid in Nederland is, dat als een vaccinatie meer ziektegevallen oplevert dan er zouden zijn zonder vaccinatie, dat dan het vaccinatieprogramma wordt gestopt.

De griepprik tegen Mexicaanse griep wordt standaard gegeven aan allen die normaalgesproken ook de griepprik krijgen. Als je tot die groep behoort is er geen enkele reden om deze keer niet te gaan.
Als je normaalgesproken geen griepprik krijgt, behoor je niet tot een risicogroep. De Mexicaanse griep wordt nu beschouwd als een normale griep, dus zou je normaalgesproken niet een griepprik behoeven te halen.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Ik hoef geen prik.
Ten eerste ben ik bang voor prikken en ten tweede denk ik niet dat 't zo'n mega-griep is waarvoor we zijn gewaarschuwd.
NL heeft nou eenmaal -tig vaccinaties gekocht en ja.. die moeten ze toch weer verkopen hè!
Ze hebben nog géén idee wat de bijwerkingen van de M-grieppirk zijn! Wel 'n idee..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding