Ik heb heel erg veel last van mijn bovenbuurvrouw, maar ze beweert dat ze geen enkel geluidje maakt. Wat te doen?
Ik woon in een flat op de begane grond. Al vanaf de eerste dag dat ik hier woon heb ik heel goed contact met mijn bovenbuurvrouw en was er naar mijn idee ook een vriendschap ontstaan. Ze heeft net zoals ik een zoontje, maar die is anderhalf jaar jonger als die van mij.
Er is nooit een dag voorbij gegaan dat ik haar niet hoor. De laatste tijd word dit veel erger.
Mijn buurvrouw is meer een persoon die vooral 's nachts wakker is. Geen probleem hoor, maar als ze wakker is gaat ze schuiven met meubels en dat soort dingen wat echt heel erg gehorig is. Ik lig nu letterlijk elke nacht wakker van de geluiden die ik hoor. Over het geluidsoverlast overdag mag ik in principe niet klagen want anders kan ze helemaal geen stap meer zetten, maar ook overdag lijkt het alsof er een house party plaats vind hierboven. In het huurcontract staat duidelijk dat je geen plavuizen mag hebben maar die heeft zij wel liggen, en ik denk dat dat ook voor het extra geluid zorgt.
Gister ben ik naar haar toe gegaan om rustig erover te praten, maar toen ik nog niet uitgepraat was kreeg ik als reactie dat ze ernstig gepikeerd was dat ik loop te klagen over iets wat helemaal niet van toepassing is. Ze beweert heel veel rekening met mij te houden en geen geluidje te maken. Helaas is het tegenovergestelde waar, en is het geen seconde stil in mijn huis.
En nog even de finishing touch. Mijn buurjongetje zijn hobby is om op zondagochtend 7 uur met de deuren te gaan gooien. Ik doe geen oog meer dicht!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.