Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stekende pijn als ik mij tand aanraak wat is dit?

Ik heb dus al 5 dagen een beugel, slotjesbeugel. De 3de dag had ik een of andere steek op mijn voortand als ik erop tik, dat is nu nog steeds zo, word dit nog hersteld, en/of is mijn. Tandglazuur beshadigt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Meestal (horen zeggen tandarts) als je last hebt van een tand/kies. En als het pijn doet als je er op tikt dat dit kan duiden op een gaatje.

Toegevoegd na 1 minuut:
voor de zekerheid gewoon even bellen met de tandarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tande zijn nog gevoelig door de beugel als dit over een week nog steets is kan je toch even naar de tandarts gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tanden worden door de beugel "recht"gezet, nu kan het dat het iets te strak sta, je tanden staan onder spanning en moeten gaan settelen, Kijk het een dag 3 nog aan en is het dan nog niet over dan even na de tandarts terug en vragen hem iets losser te zetten.

Ikzelf heb een plaatje, die zat na een reparatie ook strak en drukte tegen een tand en die was ook de eerste dagen wat gevoeliger, was ineens over.

Toegevoegd na 2 minuten:
De slotjes worden geplaatst op gezonde tanden, zou wel heel toevallig zijn dat er ineens een gaatje onder zit. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zenuw is een beetje geïrriteerd doordat de stand van je tanden verandert.. Als het aanhoudt moet je misschien voor een wortelkanaalbehandeling naar de tandarts, dan wordt de zenuw eruit gehaald en voel je niks meer. Maar kijk het even aan, als het pijn gaat doen zonder dat je ertegenaan tikt is het wel tijd voor de tandarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding