Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met de Mexicaanse Griep?

Voor de zomer waren we met zijn allen zo bang voor die enorme uitbraak in de herfst. Iedereen zou namelijk terugkomen van griephaarden, de ziekte meenemen en dan zou hier ook de Mexicaanse Griep-hel losbarsten.

Ik realiseerde me gisteren dat ik sinds ik zelf op vakantie ging (half augustus) eigenlijk niets meer van de H1N1-epidemie heb gehoord.

Wat is nu de stand van zaken? Is het losgebarsten? Of overgewaaid?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

IK heb het al voorspeld... Kijk maar na... Er komt een andere binnenkort, wellicht nog voor het einde van dit jaar en die is wel virulent... Dat kan een kruising zijn van h1n1 met q-koorts of iets dergelijks... Mexikaanse griep is gewoon een stevige griep, meer niet...

Maar wat doe je als overheid, die er gebaat mee is om het volk bang te maken, bange onderdanen doen alles wat je van ze vraagt... Zo moeten wij de crisis gaan betalen, AOW leeftijd onhoog enz enz... Allemaal leugens, maar angsthazen doen precies wat je van ze vraagt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lees op onderstaande site wat de overheid erover zegt.
Je kunt ook de informatielijn van Postbus 51 bellen: 0800-1100 (gratis). Het nummer is bereikbaar op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur.
Maar misschien heb je meer aan de medische informatie op de site van het RIVM, die is recent nog bijgewerkt.

(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat goed met die virus. Ik zie nu mensen om me heen ziek worden. Dus dat gaat heel goed.

Het is echter een milde vorm, dus iedereen wordt ook weer beter.
Net zoals een gewone griep, geen reden om je zorgen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb je het zelf gehad? Denk het niet aan je antwoord te zien. Denk ook niet dat jij in de risicogroep valt, anders had je dit niet geantwoord! Voor mij geldt dit beiden wel en ben er behoorlijk beroerd van geweest. Wat nou mild? Mensen met een ziekte of lage afweer kunnen er aan overlijden, vandaar een oproep voor vaccinatie, die zouden ze nooit versturen als er geen reden voor was...!
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood. Mexicaanse griep is een normale griep gebleken. Dus niet losgebarsten en ook niet overgewaaid. Maar gewoon griep zoals ieder jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In totaal zijn tot en met 30 september 114 patiënten opgenomen in het ziekenhuis, waarvan 4 patiënten overleden.

Bij 61% van de opgenomen patiënten was sprake van onderliggende medische problematiek.

In de verdeling van het aantal ziekenhuisopnamen per dag is geen stijging te zien.
De leeftijdsverdeling van de patiënten die opgenomen zijn met Mexicaanse griep laat zien dat deze patiënten voornamelijk jonger zijn dan 60 jaar, hierin is geen verschil te zien met voorgaande weken.

Conclusie: Er zijn geen aanwijzingen dat de verspreiding van de Mexicaanse griep in Nederland onder de algemene bevolking de afgelopen weken significant is toegenomen.

Als je bovenstaande feiten bekijkt, zou je dus zeggen dat tot op heden de enorme uitbraak aardig is uitgebleven.
Wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Vooralsnog is de griep niet losgebarsten noch overgewaaid. Het is er, net zoals vele andere griepvirussen.
Hoe het verder gaat zal de toekomst moeten uitwijzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Mexicaanse griep (oftewel varkensgriep) valt best mee. Er zijn jaarlijks veel meer mensen besmet met de 'gewone' griep en daarvan ligt het sterftecijfer ook hoger en daar is ook geen grote ophef en zorgen over...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik leef meer bij de dag.
Over 2.5 (00.00 uur) zie ik wel wat ik doe en waar ik zit.

Net als de griep, ik zie als ik het krijg wel weer verder.

Toegevoegd na 18 seconden:
2.5 moet zijn 2.5 uur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image