Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vraag je aan je ouders dat je aan de pil wil?

Ik wil graag aan de pil. Waarom? Omdat ik dan een regelmatige en minder pijnlijke menstruatie krijg, en zo heb ik nog wel een paar conclussies waarom ik aan de pil wil. Maar ik zou niet weten hoe ik er aan moet komen? Als ik het aan mijn ouders vraag, denken ze meteen dat ik met jongens naar bed ga, en dat ik het dus daarom doe. En ja, ik heb een lief vriendje waarmee ik wel eens sex heb, dus dat heb ik ook wel als reden. Maar dat vertel ik mijn ouders maar niet. Ik vraag me ook af of je het zonder je ouders ook kan kopen?
Alvast bedankt ! x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Gewoon zeggen dat je het wilt voor een regelmatige en minder pijnlijke menstruatie, wat, zoals je al zegt, ook zo is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees nu voor het eerst dat je een minder pijnlijke menstruatie zou kunnen hebben door de pil.. Verder vertel je dat je weleens sex hebt maar je ouders het niet weten.. Ik zou het bij me houden en naar de huisarts gaan, met hem/haar overleggen hierover en 't nodige zelf bij de apotheek halen. Als je niet wilt dat je ouders erachter komen: contant betalen, haha xx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag of je moeder mee wil naar de dokter, dan kan zij van de dokter horen dat het een goed idee is, je kunt ook zelf gaan, de dokter heeft zwijgplicht, maar het lijkt mij beter dat je ouders het weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed advies en de meeste moeders snappen het heus wel als je aan de pil wil en het is ook nog eens een fijn idee dat je kind dat beschermd is tegen zwangerschap.
Hallo,

Ik was zelf 13 toen ik aan de pil ging. Ik had ook erg veel last van buikpijn enz. En toen ook al een wat ouder vriendje. Ik vond het destijds ook eng om dit met mijn moeder te overleggen, omdat ze misschien verkeerde ideen kreeg, maar heb dit uiteindelijk toch gedaan. Ik heb toen aangegeven dat ik wel erg veel last heb van buikpijn enz. tijdens en voor mijn menstruatie. Zij kwam toen zelf met het idee om aan de pil te gaan. En vond het dus helemaal geen probleem. En bedenk dat je moeder vaak ook weet hoe het voelt als je zo veel pijn en last er van hebt.
Ik zou het er dus gewoon met je ouders, desnoods alleen met je moeder, er over hebben.
Je kan de pil bij de huisarts krijgen en dit kan geloof ik zonder toestemming van je ouders, maar waarschijnlijk zullen ze hier toch wel snel achterkomen. Ik geloof dat mijn pil destijds namelijk ook terug te vinden was op de formulieren van de zorgverzekering, bijvoorbeeld bij het eigen risico.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes en maak je niet te druk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed advies hoor!+
Ik heb mijn ouders mee gevraagd naar de huisarts. Ik begon met een kleine inleiding en daarna zei ik: is de pil een suggestie? de huisarts reageerde erg aardig en vertelde alles over de pil: de huisarts had gelukkig niet gevraagd of ik al in aanraking was gekomen met sex, (als de huisarts dat wel bij jou doet zeg dan nee zo neutraal mogelijk) maar vertelde Waarvoor de pil gebruikt word en wat haar functies zijn. De huisarts vraagt wel waarom je de pil wil gebruiken. Ik had gezegd dat ik dat meende dat tijdens gym ik een wit broekje aanhad inplaats van rood en dat, dat vaak voorkomt. En dat ik erg pijnlijke menstruatie had. De huisarts stemde in op mijn voorstel, als de huisarts in stemt stemmen je ouders ook automatisch in. Good luck
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit bedoel ik +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoort+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding