Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat beteknt swag?

de laatste tijd hoor ik het vaak op onze school dan zeggen sommige mensen ''swag,,
maar wat betekent dat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
687

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een term uit de hiphop-scene, en betekent eigenlijk zoveel als stijl - of, om precies te zijn : meer stijl dan een ander.

swagg
"mostly known as style, unique part of what makes you different than the other players in a cool way. the way you carry yourself(confidence), your gear(clothes), and anythin else that is pimpin! "

Vert :
Vooral bekend als stijl, uniek onderdeel van wat jou onderscheidt van de andere spelers (??ook slang??) op een coole (...) manier. Hoe je je gedraagd (zelfvertrouwen), je uitrusting (kleding) en al het andere dat " is pimping" - ook een stukje slang , dat hier betekent : waarmee je de beste meisjes krijgt’ .

Het wordt trouwens zowel met enkel als dubbel g geschreven ; taalzuiverheid heeft in deze kringen duidelijk niet de hoogste prioriteit.

Ik ga hier verder maar geen oordeel over uitspreken ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik citeer letterlijk: Swag is bijvoorbeeld een zelfstandig naamwoord, waar het stijl, zelfvertrouwen, triomf of macht kan betekenen. Als swag aan het einde van een zin staat, kan het ook dienen als versterking. Swag is ook een bijvoeglijk naamwoord, als in swagged-out, zoals in deze uitspraak: “Dean from sales and marketing always wears the most swagged-out penny loafers”. Ten slotte is het ook een werkwoord om iets te intensiveren, om iets beter of groter te maken.

Oftewel: sukkels die denken (als ze dat kunnen) een neologisme te hebben gefabriceerd, terwijl ze beter eerst de nederlandse taal gaan leren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of ze denken dat ze weer een bepaalde (zgn stoere) houding moeten tov anderen en dat noemen ze dan swag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding