Hoe kom je af van een profiteur klaploper die zich voordat als een goede vriendin?
Ik heb al drie jaar een vriendin die bij ons om de hoek woont.Eerst was ze heel aardig, maar ze dringt zich steeds meer op binnen ons gezin.Een paar voorbeelden: *ze nodigt zichzelf uit op het eten*ze zet zelf koffie/thee*ze eet de koelkast leeg*ze leent steeds kleine bedragen, maar betaald niet terug*ze legt haar voeten op tafel(met schoenen aan)*doet zelf de computer/tv aan*verteld uren over haar eigen problemen*komt rond bedtijd spelletjes doen met mijn zoon, terwijl hij naar bed moet dus*loopt gewoon boven de slaapkamer in als ik moe in bed lig of migraine heb*stoort zich er niet aan als we zeggen dat ze ongelegen komt*smijt keihard met deuren*drukt haar sigarettenpeuken uit op de muur*leent spullen van mij die ik niet meer terugzie*leent geld uit de spaarpot van mijn zoon.Kortom we worden er gek van. Doordat we nog geld en spullen van haar terugmoeten krijgen wil ik geen ruzie.Er komt nog bij dat ze zich in mijn vriendenkring heeft geinfiltreerd en door de hele stad roept dat ze mijn BESTE vriendin is. Jaja....Sinds kort zet ik mijn bel uit van de voordeur, zet mijn fiets in de gang(dan ben ik dus niet thuis), of doe vroeg de gordijnen dicht. Ik weet dat ik het zelf doe, ik ben denk ik te beleefd.Maar ook naar mijn man luistert ze niet! Ze doet waar ze zin in heeft en als wij er iets van zeggen, dan zegt ze: "Ik dacht dat wij vriendinnen waren".Heeft er iemand tips om er met goed fatsoen van af te komen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.