Hoe pas je Mindfulness toe in je dagelijkse leven?
Ik ben geïnteresseerd in de ervaringen van mensen, die een cursus hebben gedaan en mindfulness in het leven hebben geïntegreerd.
Toegevoegd na 48 minuten:
Mindful zijn is bijvoorbeeld:
- in het hier en nu zijn
- aandachtig
- bewust
- accepteren en aanvaarden dat het is zoals het is; dingen niet anders willen hebben dan ze zijn
- observerend
De vraag is dus: hoe pas jij dat toe in je dagelijkse leven, in de dingen die je op een dag doet.
Goeie Vraag Wendy!!!^^
toevallig wilde ik zowat dezelfde vraag stellen.
Ik wilde horen over ervaringen van mensen hiermee.
Ik heb gelezen dat er mensen zijn die hiermee hun eetstoornis de baas zijn geworden.
Dus..zeer interessant voor mij.
Ik heb er het 1 en ander of gelezen en weet dat het oa gebaseerd op Boedistische meditatie-technieken.
Ook in de psychiatrie wordt het steeds meer geaccepteerd:mensen met psychose kregen door Mindfullness minder last van hallucinaties!
Ik ga je vraag volgen hoor!:)
Er is veel over te lezen op GV: even Mindfulness in toeteren bij de zoekoptie.
Als je meer wilt weten: ik heb de cursus ook gedaan, dus heb daar ervaring mee.
Wat ik nu wil weten is, HOE mensen dit toepassen in de dagelijkse beslommeringen van alledag.
Ik heb er de laatste tijd toevallig veel over gelezen en echt iedereen is positief.
Ik ben zelf zo bezig om beter te worden,of in ieder geval mijn eetstoornis voorlopig een plaats te geven,zodat ik in ieder geval niet weer mijn leven in gevaar breng.
Klinkt wel heftig zo,hè?
Maar ik heb af en toe nog hartritmestoornissen en dan ben ik erg bang.
Ik verwacht geen wonderen hoor,maar dit moet ik echt zelf uitvechten.
En wie weet kan Mindfulness mee helpen.
Zelfs in de psychiatrie zijn ze er positief over( meestal dan hè),omdat bewezen is dat mensen met een eetstoornis echt bewuster worden hoe ze bezig zijn en wat er moet veranderen.En dat het geen 'zweverige' flauwekul is.( Dit alles stond dus in een artikel hier over,dit is dus niet mijn mening ofzo:ik bedoel dus,ik weet dat ook zelf allemaal niet!)
Nou,ik hoop dat er nog mensen met ervaring reageren!
Als je een cursus gaat doen, doe dat dan bij een deskundige (psycholoog). Er kan best veel loskomen namelijk. Het is een vrij beroep, dus iedereen kan het geven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.