Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik denk dat ik binnenkort de moeilijkste beslissing ooit in mijn leven moet gaan nemen, hoe ga ik dat in vredesnaam doen?

Kent iemand dit gevoel en weet daar raad voor? Om welke beslissing ging het toen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je niet weet wat te beslissen, kun je niets doen...
als je weet wat je moet doen, da doe je het gewoon...
er daarnaast verloopt het leven precies zoals het verloopt... neem jij geen beslissingen of maak je geen keuzes, dan worden ze voor je gemaakt... als je vind dat je op reis moet gaan , maar je neemt niet op tijd de beslissing om werkelijk op de boot te stappen, gaat hij weg zonder jou en blijf je thuis... dan heb je dus niet zelf de keuze gemaakt (behalve dan dat je niets hebt gedaan) maar is de keuze als het ware voor jou gemaakt...

mijn ervaring in het leven is dat als ik me op het kruispunt van wegen bevind, ik gewoon hoef toe te kijken hoe het pad zich voor me toont... alles verloopt moeiteloos.. alle puzzelstukjes passen in elkaar...
Als iets moeite kost, veel inspanning, zorgen en stress... dan weet ik dat ik het niet goed doe... doe ik het goed, dan gaan veranderingen moeiteloos en lijkt alles de 'keuze' te ondersteunen...

mijn advies: kijk goed waar het Leven van jou inspanning of initiatief vraagt... doe dan wat je moet doen en laat het Leven zich voltrekken... dat doet het sowieso... of jij je er tegen aan bemoeit of niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Doen, gewoon niet nadenken, maar doen... Je weet dat je het moet, stel het niet verder uit...

Overleven of doodgaan, dat was bij mij de vraag... En ik deed, waarvan akte...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet alleen met je verstand maar ook je hart laten spreken.
Uitstel is vaak afstel.

Ik heb een beslissing genomen die mijn leven rigoreus veranderde.

Toegevoegd na 51 seconden:
En hoe het ook uitpakt, het beste ervan zien te maken.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn nogal veel verschillende vragen tot "moeilijkste beslissing ooit" te bestempelen, voor de één is trouwen dat, of kinderen krijgen, voor een ander misschien de vraag of hij/zij een geliefde moet helpen met euthanasie of om het eigen kind te onterven...

Hoe je dat doet is ook nogal afhankelijk van de vraag, maar in ieder geval zou ik er met meerdere mensen over praten en op die manier proberen naast gevoel ook de objectieve voor en nadelen op een rijtje te krijgen.

Als je specifieke hulp nodig hebt zijn er waarschijnlijk ook nog diverse instanties die je daarbij kunnen helpen, maar zonder te weten waar het je precies om te doen is, kan ik daar geen richting in geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe wat je hart je zegt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken het gevoel (meerdere malen). Bedenk wel dat het altijd 'de moeilijkste beslissing ooit' tot nu toe is. Een van de moeilijkste beslissingen die ik tot nu toe heb moeten nemen, was het stopzetten van beademing van mijn moeder. Daarna was het ook weer heel moeilijk om de beslissing te nemen om m'n dochter op deze zelfde dag 5 jaar later geboren te laten worden (ja, dat was een beslissing).

Als raad wil ik je meegeven:
Bedenk wat het leven voor mogelijke reden voor je heeft dat je deze beslissing moet maken. Bedenk ook, dat de beste beslissing is, de beslissing waaruit je sterker terugkomt. Het gaat altijd om de kwaliteit die je overhoud na de beslissing. Is het het verbreken van een relatie, dan is dat natuurlijk niet echt zomaar een opgekomen beslissing, die is langzaamaan verworden tot een beslissing, maar eigenlijk is vaak de beslissing al voorbij. Is het iets vergelijkbaars als ik heb meegemaakt (beeindigen van leven, als dat nog zo te noemen valt, hersendood is niet leven).
Als laatste: Ga niet op beslissingen van anderen af, als het om jou persoonlijk gaat (lekker tegenstrijdig).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
100 X over na denken. (nuchter natuurlijk) Kijk wat er beste uitkomt. Daarna actie ondernemen.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gevoel ken ik ook, toen ik de beslissing moest nemen om eventueel te scheiden terwijl ik twee kinderen heb. Dat gevoel kan je helemaal vasthouden, maar het heeft mij geholpen een positieve en negatieve lijst te maken van de zaken die er zouden gaan gebeuren. Toen ik deze af had gemaakt bleek ik uiteindelijk alleen gelukkig te zijn bij de keuze voor scheiden. Maar mijn kinderen dan? Iemand vertelde me toen het volgende:" er is maar 1 persoon die je heel goed kent, met wie je vanaf het begin samenwoont en die bij je is als je sterft en dat ben jezelf!" Doe dus datgene dat voor jezelf het beste is. Het gevolg daarvan is namelijk dat je na die beslissing jezelf erover goed zult voelen en dus meer kan betekenen voor andere personen. Mijn afloop? Ik ben gescheiden en ben nu veel beter in staat te communiceren met mijn kinderen. Daarnaast voel ik me erg gelukkig en ben ik inmiddels met een andere vrouw getrouwd. Eind goed-al goed.
Ik wens je veel succes en sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iets meer dan anderhalf jaar geleden heb ik ook een uiterst moelijke beslissing moeten nemen.

Drie maanden heb ik er over gedaan om uiteindelijk die beslissing te nemen. Ik liet in de eerste instantie mijn hart spreken en drie maanden later nam mijn verstand het over en heb ik ala minuut knopen doorgehakt.
Dat was de beste beslissing ooit. Ik herken het gevoel zoals vele mensen dit ( om wat voor een rede dan ook ) zullen herkennen.

Ik moet er wel nog wel even bij zeggen dat voor iedereen de situatie anders is en niemand kan in jou hart kijken. Probeer er dan ook met mensen uit je omgeing erover te praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding