Ik heb een vraag waar waarschijnlijk niemand het antwoord op zal weten maar ik probeer toch maar. Kunnen stervende mensen vooruitzien?
Ik bedoel kunnen stervende mensen een deel van hun leven zien hoe het zou zijn geweest als ze nog verder in leven waren gebleven? Onlangs overleed mijn man aan een beroerte van de hersenstam. Wij wisten geen van beiden wat er gaande was. Wij dachten dat hij onwel was geworden en dat het vanzelf wel weer zou overgaan.Tot 2 maal toe antwoordde hij 'nee' op mijn vraag of ik de hulpdiensten zou bellen. En dit op een redelijk dwingende manier. Hij hield een tip van mijn kleding vast. Ik kon niet weg om mijn gsm te halen. Daarna hield hij lange tijd mijn hand vast. Ik kon daar gewoon niet weg!
De hulpdiensten heb ik later toch gebeld maar het was te laat...Nu is mijn vraag dus of mensen die aan het overlijden zijn eventueel beseffen of voelen of zien hoe hun leven zou zijn als ze hier nog verder waren blijven leven?
http://www.pimvanlommel.nl/?Interview_Ode
Ik denk, dat je er heel goed aan hebt gedaan bij hem te blijven.
Inderdaad weet ik je geen antwoord te geven op je vraag....en ik denk niemand.
Heel veel sterkte!
@Beerkalanyu:het is onlangs op 4 juli gebeurd.
@compris: boeiende link, in het verleden las ik reeds meerdere bijna dood verhalen, mooi, maar desondanks dat kan ik het niet laten toch behoorlijk sceptisch te blijven.
Ook door zuurstofgebrek kan men wel eens dingen ervaren die men anders niet ervaart...al hoop ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde.
Verder denk ik ook wel dat iemand het aanvoelt als hij gaat sterven...
Wel jammer dat sommige levens gewoon te vroeg eindigen.
Men vraagt zich af waarom maar dat is weer een andere vraag :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.