Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat komt door zijn eigen persoonlijke slaapstijl... Veel mensen die menen niet diep te slapen slapen wel degelijk diep op momenten en andersom... Dus je kunt het nooit zo simpel van jezelf sec stellen... Maar net als alles anders is ook slaap aan persoonlijke voorkeur onderhevig... Mensen die zich niet veilig voelen slapen niet of minder diep... Mensen die erg lang niet geslapen hebben, slapen juist weer wel langer en dieper... En dan is het nog zo dat de meeste mensen voorin de slaap wel diep slapen en naarmate ze langer liggen minder diep slapen... Dan is het zo dat sommige mensen NIET dromen en de meeste wel, ook dat heeft een effect op de diepte van de slaap... En ga zo maar door, zijn er nog vele facetten van de slaap te benoemen, maar ik denk dat ik de meeste die betrekking hebben op de diepte wel genoemd heb...

Maar het klopt sommigen zijn met het minste geluid klaarwakker en anderen daar kun je een astronaut ernaast afsteken en dan meurt het nog netjes door...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De totale hoeveelheid slaap in de wereld moet in evenwicht blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen die licht slapen gaan veel "alerter" slapen. Je ziet het ook veel bij ouders van kinderen. De moeder wordt bij het minste of geringste wakker, en de vader slaapt overal doorheen. Dit komt omdat de moeder de constante zorg bewust en ook onbewust ervaart. Dus zij zal direct reageren, ook tijdens haar slaap, als de kinderen roepen. (overigens spreek ik hier ook uit jarenlange eigen ervaring :-p )

Overigens denk ik niet dat ze veel lichter slapen, maar dat ze sneller reageren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding