Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik altijd zo veel en heftig droom wanneer ik te zwaar ben toegedekt, en wat kan ik daartegen doen?

De tijd van een extra dekbed komt weer aan en daar kan ik echt tegenop zien want als ik te zware dekens over heb dan droom ik altijd heel erg. Als ik het niet doe dan slaap ik weer niet van de kou.

Toegevoegd na 1 minuut:
Electrische deken is geen optie, die heb ik al gehad maar beviel mij niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Het dekbed aan het voeteneind niet instoppen, zodat er wat koelere lucht bij je voeten kan komen en/of geen deken maar een dekbed met lichtere vulling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleed je warm aan, dus een pyama en daar onder een hemd. Heb je geen extra warm dekbed nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer ervoor te zorgen dat je dekbed lekker warm is, maar niet te warm. Ik heb zelf last van nachtmerries als ik het te warm heb. Met goede ventilatie (klapraam open), gaat het meestal wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar! Je kunt het beste op zoek gaan naar een dekbed dat jij prettig vindt - een goed dekbed hoeft helemaal niet zwaar te zijn. Het moet vooral goed ventileren (ik ga zelf altijd 'woest' dromen en onrustig slapen als ik onder een dek lig dat niet goed ventileert zodat ik helemaal bezweet wakker word).
Tegen mijn verwachting in kwam ik uit bij een synthetisch dekbed - ik dacht dat dat juist erg zweterig zou zijn. Maar wol werkte bij mij helemaal niet.
(Het maakt ook uit wat voor hoes er om het dekbed zit, ik kies wel liefst katoenen hoezen.)
Succes met zoeken en kiezen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image