Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit rode vlekje

Ik heb een rood vlekje op mijn been met een zwart puntje in het midden. Het doet geen pijn. Het voelt gezwollen als ik er met mij hand over heen ga

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Dit ziet eruit als een ingegroeid haartje.

Dat is een beenhaartje dat als het ware is blijven steken in het haarzakje. Het haartje groeit nu in het haarzakje.

Dit leidt vaak tot een klein ontstekinkje. In dat geval wordt het wat pijnlijk, en zal het plekje uiteindelijk opzwellen en "barsten", ongeveer net als een puistje.

Toegevoegd na 1 minuut:

Wat je zou kunnen doen: voorzichtig met een speld het zwarte puntje "openmaken" door heel voorzichtig de huid door te prikken / weg te halen.

Het ingegroeide haartje kan er dan uit, samen met eventuele verzamelde troep. Daarna zal het plekje ongeveer één dag wat gevoelig zijn. Na een dag of drie is er dan niets meer van te zien.

Toegevoegd na 20 minuten:

Ik heb af en toe ook wel eens een ingegroeid haartje. Meestal op mijn been, bijna nooit op mijn armen - geen idee waarom.

Vaak kan ik de huid boven het haartje tussen twee vingernagels pakken, en op die manier de huid kapot maken. Dat doet geen pijn, of hooguit een heel klein beetje.

Daarna is het haartje bevrijd. Het haartje ziet er dan wat raar opgekruld uit - dat komt doordat het al die tijd in een heel klein holletje heeft moeten groeien. Je kunt het haartje afknippen, maar je kunt het ook laten zitten - dat rare opgekrulde verdwijnt vanzelf.
Cryofiel
13 jaar geleden
Wat je ook zou kunnen proberen, als je een bad hebt, om een tijdje in het warme bad te zitten met groene badedas en dan voorzichtig proberen om er tegen de duwen, want zo te zien is het een beetje aan het ontsteken. Dan komt de troep eruit. Mocht het niet weggaan dan ff langs de dokter. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op een tekenbeet. Ik zeg direct naar de huisarts gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook een meeeter zijn, komt weinig voor op benen, maar toevallig heb ik er ook 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing