Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb door mijn lichamelijke beperking moeite met draaien in bed,het van belang;dat mijn hoes (onderlaken) STRAK blijft liggen maar hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Belangrijk is dan dat je hoeslaken goed om het matras heen past. Een matras van 30 cm hoog heeft een ander hoeslaken nodig dan een van 10 cm.

Ik heb gisteren voor een nieuw bed een hoeslaken bij Ikea gekocht waarbij er een lint aan zat die je om het matras kon doen (onderlangs) en vastmaken met klittenband. Dat blijft erg goed zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
in feite kan je natuurlijk zelf ook een of twee elastische linten vastnaaien aan de ene kant van het hoeslaken. Maak aan het uiteinde van de linten en andere kant van het hoeslaken klittenband vast. Je kunt het hoeslaken dan goed fixeren onder het matras.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je hoeslakens veel in een wasdroger droogt lubberen ze ook uit. Dus vaker vervangen en de juiste maat (niet alleen lengte en breedte, maar ook dikte en fixeren met een lint onder het matras door zou moeten helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een papegaai gebruik je vooral om uit bed te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, ook om te verliggen.
Nog iets wat in mijn geval werkte na mijn vreselijke autoongeluk zijn gewone bretels met clip. Daar heb je er 2 van benodigd en de breedte-verstelling zit toch onder de matras dus die voel je niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je met veiligheidsspelden het aan de bed vast zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image