Bestaat er een pijnstiller die even sterk of sterker is dan Tramadol, zonder extra veel transpireren als bijwerking?
De tramadol wordt gebruikt ivm bepaalde pijn die 's nachts optreedt. Om 20.00 en om plm. 23 wordt er een dosis genomen. Dit werkt redelijk, maar het nachtzweten als bijwerking is hinderlijk. Niet nemen is geen transpiratie, wel hevige pijn.
Vraag is niet voor mezelf. de ander gaat natuurlijk ook naar de arts, t gaat mij er om wat een alternatief zou kunnen zijn. Is dat er?
Toegevoegd na 3 uur:
Fijn, eigen ervaring, das altijd prettig. Ik zat ook al in die hoek te denken, maar vroeg me af of er nog iets zat tussen tramadol en een morfinepreparaat. Deze persoon heeft een uitstekende behandelaar, een van de weinigen die niet zegt: leer er maar mee leven. Hierdoor is haar kwaliteit van leven al 2 jaar veel beter dan het anders zou zijn geweest: verbetering ipv verslechtering, ondanks dat het een progressieve ziekte is.
Ik hamer er al een poos op dat ze sterkere pijnstilling zou moeten, deze volstaat niet. De angst voor sufheid EN dat er tzt geen sterkere middelen meer zouden zijn, veroorzaakt terughoudendheid..
Toegevoegd na 4 uur:
Is er nog iets tussen tramadol en een morfinepreparaat? Deze persoon heeft een uitstekende behandelaar, erg fijn.
Ik hamer er al een poos op dat ze sterkere pijnstilling kan vragen, deze volstaat niet. De angst voor sufheid EN dat er tzt geen sterkere middelen meer zouden zijn, veroorzaakt terughoudendheid..
Is er nog iets tussen tramadol en een morfinepreparaat?
Ze gaat binnenkort weer, ik ga waarschijnlijk mee en kan t over de hier aangedragen oplossingen hebben.
In ieder geval zullen we t dan over de mogelijkheden van wat sterkers hebben.
Bedankt voor t mee denken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.