Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg je SNEL rookgeur weg?

Ik ben Jaimy, 15J
ik rook maar mijn ouders denken dat dat ik gestopt ben.
maar als je rookt heb je die geur op je handen en in je adem enz. maar hoe krijg je die snel weg??? (liefst iets dat je ook buitenhuis kan gebruiken.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (11)

stoppen met roken!! Nu kan het nog!!! Wordt later alleen maar nog moeilijker. (ik kan het weten)

Er is geen middel om die geur en van je handen en van je adem en uit je kleren en uit je haren te halen, heel snel.

Jahaa, die geur gaat ook in je haren zitten!
sterredag
13 jaar geleden
Fiets " per ongeluk" een sloot in en ga onmiddellijk onder de douche. De sloot stinkt gegarandeerd harder dan je sigarettelucht Daarna stoppen met roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rookgeur van je handen krijg je het snelst weg met handcréme. Even insmeren en de geur is weg.
De geur uit je mond kan je maskeren met kauwgom of pepermunt.
Maar je kleding en haar blijven ook naar sigaretten ruiken... en daar is niets aan te doen. Vertel het dus maar beter, ouders weten meer dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gehoordt dat je rook geur snel uit je handen kan krijgen door ze met sinaasappel in te smeren en voor je mond natuurlijk sterke kauwgom (frisse sterke kauwgom) en uit je kleren gaat het niet zo snel. Maar 1 tip stop gewoon je ouders komen er toch wel achter!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon stoppen met roken, je ouders komen er uiteindelijk toch achter en beter nu dan over een paar maanden. En als je persee wilt roken moet je er gewoon met je ouders over praten, maar die zullen daar natuurlijk niet blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de adem kan je knabbelen op rauwe peterselie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ouders zelf niet roken ruiken ze dat meteen. het zit namelijk ook in je kleding en je haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die geur krijg je niet weg. En al helemaal niet 'snel'.
Met ouders die ook roken heb je nergens last van, maar sommige mensen zijn ZO extreem (over)gevoelig voor de geur van rook (die gaan al hoesten als je gerookte ham op je boterham hebt volgens mij) , die ruiken het na een week nog in je haar en kleren. Je handen en adem zijn nog wel te doen, maar je kunt moeilijk stiekem na elke peuk je haar en je kleren wassen. Of je moet er over liegen en zeggen dat je in de omgeving van rokers bent geweest (voor zover dat wel is toegestaan).

Roken echter is in mijn optiek een volwassen hobby ; al is het maar vanwege de kosten. Dus als je het doet, sta er dan 100 % achter en kom er rond voor uit. Als je het stiekem moet doen, heb je dat punt duidelijk nog niet bereikt.

(Als ik vroeger naar rook stonk zei ik altijd : ja, duh, ik kom uit de kroeg. En dat was ook zo, want ik rook pas sinds mijn achttiende. Wat toen de waarheid was, geldt vandaag de dag echter helaas niet meer als smoes. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk drinken en je handen wassen met afwasmiddel.

Toegevoegd na 44 seconden:
Hoewel ik het niet eens ben met het feit dat je rookt. FOEI! :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd deed was een badmuts opzetten. Ik hield de peuk vast met handschoenen en nadien tanden poetsen en peterselie kauwen. Uiteraard in mijn zwembroek. Een hele toestand, maar het werkte als een speer. Nu rook ik niet meer en dat was pas de bevrijding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je het je ouders toch maar vertellen. Of krijg je nu niet meer je rijbewijs en die snelle sportkar? Tja, eigenlijk heb je dat nu zelf verprutst.

Je kunt natuurlijk alle bovenstaande middeltjes tot in de lengte van dagen gebruiken maar wel raar dat je ineens zo goed je handen was, handcreme smeert, een badmuts bij je hebt en handschoenen, je tanden eindeloos poetst etc....

Suc6 Jaimy

NB! ik rook sinds 13 jaar en zou het liever niet doen. 6 jaar gestopt en rook nu 2 pakjes (20 stuks) per week. En okay geen antwoord op de vraag maar moet een antwoord altijd een antwoord op de vraag zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing