Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het dat voor sommige mensen, wezens niet goed is om emoties te hebben...te huilen, te lachen bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
780

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat emoties er zijn, kan je niet ontwijken. Dus alle emoties zijn er en dienen als zodanig ook verwerkt worden.
Dus huilen bij verdriet en ook huilen bij boosheid (voor het verdriet wat daaronder zit).
En lachen als je plezier hebt.

Maar sommige mensen zitten al te vol met emoties. Die hebben zoveel emoties in zichzelf zitten dat die 'emmer' helemaal vol zit. Daar kan niets meer bij en burn-out of lichamelijke klachten zijn het gevolg.
Deze mensen hebben niet geleerd hoe zij hun emoties kunnen verwerken en hebben deze dan in hunzelf gepropt. Die emoties zitten dan vast en soms gaat dit ook in een lichaamsdeel vast zitten.
Soms hebben mensen ook niet de ruimte en gelegenheid gekregen om hun emoties te verwerken.
Dit alles heeft vast en zeker hun oorsprong in hun vroege jeugd en opvoeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
emoties zijn een onderdeel van het leven, emotieloos zijn is juist een teken dat er iets goed mis is met deze persoon. Kijk maar naar jonge kinderen, hoe snel de emoties elkaar afwisselen, lachen pret hebben, en zich helemaal overgeven aan huilen als er iets mis is. De uitdrukking: een dag niet gelachen, een dag niet geleefd vind ik ook passend hierbij! Huilen.lachen, het hoort er allemaal bij!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou een stuk beter zijn, kijk naar de dierenwereld, daar word niks uit woede/wraak/jaloezie gedaan.

Toegevoegd na 51 seconden:
boosheid kennen ze ook niet, alles wat ze doen is om te overleven, niet meer, en niet minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je de vraag stelt is hij eigenlijk moeilijk goed te beantwoorden.

Ik denk juist dat levende wezens BETER AF zijn met emoties.

Ook dieren kunnen bijv blij zijn. Kijk maar naar honden als hun baas thuiskomt of als ze gaan wandelen of spelen.
Ik denk dat een hond die nooit aandacht krijgt uiteindelijk in zijn mand gaat liggen "vegeteren" terwijl als hij de kans heeft emoties te hebben zoals blijdschap dat hij een actiever leven heeft.

Dieren kunnen ook negatieve emoties hebben, jaloezie is daar echt een voorbeeld van. En boosheid/gekrenktheid (als je terugkomt na 3 weken vakantie keert je kat zich beledigt van je af).

Maar zonder of met weinig emoties ga je naar een soort vegetatief bestaan in mijn optiek.

Evt kun je dan de discussie aan of dat niet beter is maar als de mensheid dat vanaf het begin had gedaan hadden we ook NOOIT iets uitgevonden.

De drang tot ontdekken en uitvinden en grenzen verleggen is er toch één die gevoed wordt door emoties
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding