Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat helpt goed tegen hoesten?

Ik ben ziek en ik hoest echt de hele dag door.. en het doet nogal pijn aan m'n keel. Wat werkt goed tegen hoesten? (Als het eten/drinken is graag met zo weinig mogelijk kcal!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dat ligt eraan of het een droge of vastzittende hoest is, bij droge kriebelhoest werken de Daro retard capsules goed en bij vastzittende hoest, waarbij het slijm moeilijk wordt opgehoest Bisolvon forte drank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou een opengesneden ui naast je bed kunnen leggen, als je een huismiddeltje zoekt.
Als drank wil citroensap met een lepel honing in heet water wel eens helpen.
Verder kun je bij iedere drogisterijketen codeïne tabletjes kopen. Dit helpt ook tegen hoesten.
Beterschap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussistin siroop is een homeopathisch geneesmiddel wat de hoestprikkel en slijmvorming vermindert en je keel verzacht. Bij mij helpt dat altijd goed. Hij is ook in suikervrije versie verkrrijgbaar.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Buckley's hoestsiroop, niet meer bij de reguliere drogist te koop, wel nog via de internetdrogist. (Althans vorig jaar nog gekocht).
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
Denneknopsiroop.
Verkrijgbaar bij het kruidvat.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik heb ook op het moment veel last van hoesten, ik heb daar medicijnen voor (flexotide? of zoiets) inhalator. Maar goed dat werkt tegen de oorzaak en niet tegen de hoestbuien in het algemeen.

Als ik veel last heb van hoesten dan neem ik gewoon water en neem ik heel vaak, hele kleine slokjes, zodat mijn keel eigenlijk vochtig blijf. Weinig callerorieen, geen zooi erin, en zolang ik maar kleine slokjes blijf nemen, hoest ik nagenoeg niet. Dat helpt wel ff ontspannend om er even vanaf te zijn. Helaas werkt dat niet bij snachts moeten hoesten, maar heb wel een groot glas water naast mijn bed staan, zodat ik bij een echte hoesbui weer ff een paar minuten slokjes kan nippen en dan gaat het wel weer even.
(Lees meer...)
sterredag
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding