Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de voor en nadelen van marihuana?

Ik vroeg het me gewoon af. Ik rook het zelf niet want ik heb er geen geld voor, ben nog geen 18 en wil geen problemen met school (drugscontract/maandelijkse drugstest). Ik heb het vooral over de medische voordelen want ik weet ook wel dat je er relax van kan worden enzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft het uberhauptvoordelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg jij in Nederland een maandelijkse drugstest op school?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België kan je een drugstest krijgen bij het kleinste vermoeden. (hij moet wel betaald worden door school als je negatief bent) Als je positief scoort moet je in een maand weer gaan, en dan negatief scoren. Daarna nog eens "at random". Anders gooien ze je van school.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Hasj en wiet werkt ontspannend en maakt vrolijk, zorgeloos. Cannabis stimuleert de afgifte van een stofje in de hersenen, anandamide. Dit stofje heeft invloed op: slaap, emotionele belevingen, eetlust en het kunnen verwerken van informatie.

Gebruikers noemen de volgende werking:

Ontspannen, vrolijke, opgewekte stemming.

Prikkeling fantasie.

Gevoelsversterker, openheid, minder geremd.

Zintuigen (zien, horen, ruiken voelen, proeven) werken intensiever en subtieler

En de volgende bijwerkingen

Onrust, angstig, paranoia

Denk - en geheugenproblemen

Vaak: droge mond, rode ogen, duizelig, hartkloppingen en minder vaak: misselijk en hoofdpijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voordelen: ontspannend, pijn verlagend, tegen misselijkheid bij kanker. Nadelen: je kan er psychotisch van worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt dus voornamelijk info over de geneeskracht van cannabis/marihuana.
Die geneeskracht is zéér minimaal bij het roken van een jointje, maar heel groot wanneer het als cannabis- of wietolie wordt ingenomen.

Er bestaat ook zoiets als 'mediwiet' die -in sporadische gevallen- kan worden voorgeschreven door huisartsen. Vrij veel patiënten vinden de officiële mediwiet niet werkzaam genoeg. Zij wijten dit aan het feit dat de mediwiet doorstraald is met gammastraling, iets dat het effect benadeeld. Deze mensen gaan uiteindelijk vaak naar de coffeeshops, hier wordt onbestraalde hennep verkocht waar men meer baat bij heeft. Hennep die in de buitenlucht is geteeld, zonder gebruik van kunstlicht, zonder bestrijdingsmiddelen en ook zonder kunstmest, heeft de beste geneeskracht. Maar helaas, vanwege het verbod op het kweken van hennep, is hier moeilijk aan te komen.
De manier waarop cannabis vroeger in medicijnen werd verwerkt (veelal in geconcentreerde vorm), is sinds het verbod niet meer toegestaan.

Voor veel meer informatie, lees hier het gehele artikel: http://www.bangersisters.nl/component/k2/item/1852

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog een (recent) artikel, op dezelfde website: http://www.bangersisters.nl/vrije-tijd/body-business/item/2493-prostaatkanker-genezen-door-hennep-cannabisolie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image