Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik voel me altijd Héél onprettig en niet op m'n gemak als er pauze is en de kantine/gang is BOMVOL en overal zijn leerlingen uit de 3e/4e etc. ?

Hoe zorg ik ervoor dat ik sterker in mijn schoenen ga staan ben nl. best verlegen en al die miljoenen grote kinderen die meesters treiteren enz. voel ik me nooit gemakkelijk bij. Wat kan je hier tegen doen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Zit zelf nu in de brugklas. (wou ik nog ff zeggen)

Toegevoegd na 19 uur:
En ik kan ook nergens zitten in de pauzes want de kantine is bomvol en op elk bankje zit al iemand dus moet ik staan en dan zie je al die 4e/3e klassers allemaal kijken enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
667

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Gewoon zelfverzerd zijn en anders proberen te lijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ALTIJD je zelf blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met anders bedoel ik dat je als je niet zelfverzekerd bent je 'anders' zelfverzekerd moet overkomen. Dus in de zin van als dat niet lukt :p
Zelf vond ik dat ook zo in toen ik in de brugklas zat. Je moet/mag gewoon nog eenbeetje wennen. Die derde en vierde klasers doen je echt niks aan hoor.. ;) En als je gewoon bij je vrienden gaat zitten(als je die al gemaakt hebt)(vast wel) dan praat je gewoon lekker gezelligg met ze. Ik weet niet als dit je helpt maarja....
GF
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brugklas of niet JIJ HOORT ER GEWOON BIJ NU

Maar het is niet raar dat het even wennen is.
Mijn tip is: hou je wat gedeisd in het begin, niet gelijk een grote mond maar gewoon even kijken hoe het allemaal loopt (maar zoals je de vraag stelt doe je dat vast niet)

Probeer je een beetje te omringen met "soortgenoten" of ten minste één. Er is vast nog wel iemand die het niet zo leuk vindt om zo als "kleintje" alleen rond te zwerven.

Samen sta je sterker, en geloof me, met Kerst gaat het al beter!!!
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Als stoere bovenbouwer zijnde (5e klas) zal ik wel even uitleggen waar wij, stoere oudere leerlingen, ons aan storen bij de bruggers. Misschien heb je daar wat aan!
Persoonlijk stoor ik me heel erg aan kinderen die in de weg lopen. Meestal lopen bruggers in kuddes, wat ik op zich wel begrijp. Maar in de eerste paar maanden is het verstandig om opzij te gaan voor bovenbouwers, hoe zwak je dan ook over komt. Chagrijnige bovenbouwers+bruggers die in de weg lopen=geen vrienden worden.
Dat vind ik eigenlijk het meest vervelend! Schreeuwende figuren ook, maar dat zijn niet alleen de bruggers. En natuurlijk stoor ik me (en mijn vrienden/vriendinnen) aan het inpikken van tafels in de pauze door bruggers. Meestal zit een groepje elke pauze aan dezelfde tafel, als bruggers dan een keer besluiten om (als ze eerder zijn) aan die tafel te gaan zitten, kun je wat vernietigende blikken verwachten!

Nu lijk ik vast heel vervelend en oud en gemeen, maar dat valt wel mee hoor! De tip om je terughoudend op te stellen is misschien ook een beetje vreemd, maar geloof me, de eerste paar maanden is dat beter..

Toegevoegd na 1 dag:
Over de zitplekken in de aula:
Dat herken ik van toen ik nog in de eerste zat! Vooral nu het kouder wordt en je niet echt meer naar buiten kunt (wilt!) is dat lastig. In onze aula zijn er wat tafels die meestal leeg zijn omdat ze op de tocht staan ofzo, probeer als de bel gaat met je brugger-snelheid zo'n tafel te bereiken, doe dit een paar weken, en de tafel zal als 'van jou' gezien worden. Anders kun je altijd nog op de trap zitten, als dat mag op je school?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding