Hoe kan het dat ik bij de ene apotheek wel moet betalen en bij de andere niet?
Ik ben al jaren aan de pil, maar door omstandigheden kon ik niet over op de "goedkopere variant" en moet dus het oude merk blijven gebruiken. Bij mijn eigen apotheek moet ik hiervoor betalen, deze pil is duurder dus eigen kosten.
Nu was ik laatst bij mijn vriend geweest en had daar de pil laten liggen waardoor ik op zaterdag thuis zat zonder pil.
Ik heb gebeld met de dienstdoende apotheek en ik kon langskomen. Uiteraard zag ik de bui al hangen want in het weekend zijn medicijnen duurder. Maar tot mijn grote verbazing hoefde ik niks te betalen voor de pil (gewoon mijn eigen merk, zelfde als anders). De apotheker vertelde mij namelijk dat ik deze pil op doktersadvies heb en dus vergoed wordt door de verzekering. Ik vraag me nu dus af hoe het kan dat mijn eigen apotheek me laat betalen en een apotheek waar ik helemaal niet bekend ben (tuurlijk weten ze je te vinden via de computer) geeft me zo de hele handel gratis mee. Ik moet weer nieuwe hebben en zit er dus serieus over te denken om tot zaterdag te wachten...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.