Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is dat ronde ding aan het einde van blindegeleidestokken?

wat is dat ronde ding aan het einde van blindegeleidestokken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Een beschermknop, zodat de blinde niet per ongeluk iets kapot maakt of iemand letsel toebrengt
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blinden slaan om de haverklap dingen stuk, die mensen zijn ook gewoon verzekerd, dus geen probleem
Dat is een soort wieltje zodat hij hem makkelijk kan gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een rolpunt, dan kun je met de stok over de weg rollen, een soort wieltje, dat rollen is minder vermoeiend dan tikken, al blijf je met rollen wel vaak steken achter ongelijke steentjes, dan krijg je de stok tegen je lijf, kan pijklijk zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pijnlijk
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je de stok achter je aan trekt in plaats van voor je uit duwt, blijf je minder snel haken. Maar dat heeft weer andere nadelen...
Cryofiel
13 jaar geleden
Hmm... maar dit zet me wel aan het denken... Als je nu eens een hockeystick-vormige blindenstok zou maken, en die op zo'n manier zou vasthouden dat het gebogen einde weer naar de blinde is toegekeerd. Dan duw je niet meer zo met je stok tegen de rolpunt als bij een normale blindenstok. Het is juist dat duwen dat ervoor zorgt dat je blijft haken. Met een gebogen einde, is de rolpunt toch weer naar achteren gericht, zodat de rolpunt als het ware door de stok naar voren wordt getrokken. De rolpunt zal dan veel minder snel achter een ongelijke tegel blijven haken. Zou dat een werkend idee zijn? Het lijkt me de moeite van het uitproberen wel waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Briljant, Cryofiel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar het wieltje raakt dan nog als eerste de grond, dus ik denk niet dat het werkt, je rolt met je stok van links naar rechts, dus niet recht naar voren, maar maak maar een proefmodel, als hij af is wil ik hem wel uitproberen, wel leuk dat je erover nadenkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus ik denk dat ik je eerste idee maar ga proberen, dan loop ik wel achteruit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed bedacht! Ik zou maar snel patent regelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of geef je op voor het beste idee van nederland
Kimath
13 jaar geleden
Van mij een plus, weer wat geleerd.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image