Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het echt mogelijk om van een dik lichaam een dun atletisch lichaam te maken?

Ik zie het wel is op tv ofzo maar kun je echt van een vrij dik iemand met juist en veel sporten en disciplinair diëten een dun gespierd iemand maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

JA dat is wel degelijk mogelijk.

In wezen is de grootste doorslaggevende factor voor het slagen ervan dat JIJ er in Gelooft en Blijft in Geloven.
Daar doe je zowel Doe-kracht aan op om het vol te houden maar daardoor schep je ook een degelijke balans tussen de werking van beide hersenhelften die instaan voor het produceren van hormonen ter varendering in jouw lichaamsfuncties.

Punt is dat jij jezelf een methode aanleert of laat aanleren die JOU een Goed gevoel geeft en die JIJ op lange termijn kan volhouden zonder je gedwongen te voelen.

Stop dus ook met het fenomeen dik zijn aandacht te geven en focus je Bewust op wat JIJ wenst te bereiken. Jouw Gedachten zijn verantwoordelijk voor het soort hormonen die je produceert en die zijn op hun manier verantwoordelijk voor de chemische en andere reacties in jouw lichaam. Denken aan hetgeen je niet wil schept dus een averechts effect dan hetgeen je in werkelijkheid wenst te bekomen. Pluis dit maar eens heel bewust uit. Het klopt perfect.

Focus je dus Bewust op fenomenen als Gezonde Geest, Plezier, Slank, Beweging enz... zorg vooral dat je in een Vrolijke stemming blijft want het soort hormonen die je dan produceert zijn heuse vetverbranders... om niet te zeggen Vet-Killers.

Het is reeds wereldwijd bewezen dat veel Lachen, los van de vele andere voordelen, de spijsvertering én de vetverbranding bevordert. Dus Lachen maar ;-)

Doe het vermageren stapsgewijs... doe het Spelenderwijs... doe het met overgave en plezier omdat JIJ het wil en dan lukt het ALTIJD want als jij er op die wijze mee aan de slag gaat dan krijg je Altijd extra steun uit onverwachte hoek!

Succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
En ja hoor, samen met anderen sporten werkt motiverend en geeft sneller het gewenste resultaat.
Maar doe het rustig aan dan hou je het langer vol en werkt het dieper door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woe o zo waar, dikke pl;us van mij... Zo raakte ik vorig jaar al 20 kilo kwijt, terwijl ik nog niet eens intensief gesport heb of minder ben gaan eten... Puur Tai Chi en het geloof in mezelf en dat ik alles kon eten wat ik wou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@forallweknow Dikke proficiat daarvoor.
Want om te Blijven Geloven in jouw kunnen daarvoor is echt wel bewuste concentratie vereist.
Prachtig dat ook jij dat mocht/mag ervaren.
Bedankt voor jouw reactie en ook voor jouw vrolijke snoet op de foto ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag mijn vrolijke snoet wel een dagje lenen hoor :P

Andere antwoorden (4)

dat kan. Ik zag het afgelopen jaar bij mijn collega. Ze ging van bijna 140 kilo naar onder de 70. Ze is enorm begonnen met sporten dus ook nog eens 'gespierd'. Heeft inderdaad bij haar wel een jaar discipline gekost dus makkelijk is het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan als je je hele levenswijze veranderd. Anders eten, veel blijven bewegen. Alleen stoppen veel mensen nadat het resultaat bereikt is en vervallen ze zo weer in hun oude gewicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dus echt van laten we zeggen 100 kilo voor een 170 cm persoon naar 70 kilo en gespierd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, als je dus geen chips eet, geen frisdrank, vooral pinda's vermijden en 3 keer per week naar fitness. Maar je moet dat eetpatroon wel vasthouden! Als je niet gespierder wil worden kun je ook gaan hardlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, het is niet echt noodzakelijk om die chips en pinda's volledig af te bouwen.
Je kan jezelf ook opleggen om per dag een kwartier extra te sporten en jezelf toch een handvol 'snoep' te gunnen.
Zo hou je het veel langer vol.
En zo heb je veel minder kans om te hervallen omdat jij je lichaam niet alles ineens ontzegt hebt waar het aan gewend was en waar het aan verslaafd is geworden. Dus...
Langzaam afbouwen of herbouwen aan de eetgewoonte-kant en tegelijk langzaam conditie opbouwen aan de andere kant. Succes ermee ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te veel sporten kan ook weer zijn nadelen hebben, je lichaam raakt oververmoeid als het geen bewegen of sporten gewend is, dan kan je nog beter je pinda's en chips laten staan en dit vervangen voor fruit, meloen bijvoorbeeld of druiven....
In beperkte mate - want als de lichaamsbouw niet atletisch is (afgezien van het vet dat er 'omheen' zit), zal diegene niet ineens zo'n bouw krijgen.
Iemand kan wel (flink) dunner worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, maar ik zou het onder begeleiding doen. Dan ben je zeker dat je goed bezig bent, én je wordt gemotiveerd.

Je kan bijvoorbeeld naar een sportschool gaan. Vaak geven ze daar ook voedingsadvies.
Of je kan een andere sport doen en kiezen voor online begeleiding, bvb Weight Watchers of raad vragen aan een dietiste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding