Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand waar ik een afbeelding kan vinden over hoe een infuus opgebouwd is?

Ik heb voor school een afbeelding nodig over hoe een infuus is opgebouwd, dus van zak tot naald

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een infuus is hoe hi-tech het er ook uitziet soms, eigenlijk een extreem simpel apparaat. Zo simpel , dat het inderdaad niet meevalt er een schma-tekening van te vinden.

Eigenlijk is het gewoon een holle naald die in de ader gaat met daaraan een slangetje waardoor een vloeistof loopt vanuit een zak (of ander reservoir). Om te zorgen dat de zak niet in één keer leegstroomt, maar het tempo waarmee de vloeistof in het lichaam loopt geregeld moet kunnen worden, zit er meestal halverwege een soort 'kraantje' in dat je verder open of dicht kunt draaien. In de regel niet meer dan een soort tandwieltje dat het slangetje meer of minder dichtdrukt.

Het onderstaande filmpje legt precies uit wat er gebeurt ; aan de hand daarvan moet je zeker een goed schema kunnen tekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.amc.nl/upload/patientenfolder/pac2.jpg

Toegevoegd na 2 minuten:
Is dit wat je bedoelt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iets...
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet kunnen tijdens een opleiding (gevoel voor humor)
Zelf zou ik er WEL 1 bij doen die wel serieus is.
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding