Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen als ik me vervelend voel?

Op een een of andere manier voel ik me af en toe erg "kut" Sorry voor mijn taalgebruik maar ik weet het niet anders te verwoorden, wat kan ik hier aan doen? Heeft iemand misschien tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je kunt doen hiermee, is op gaan letten wanneer je je niet rot voelt. Is dat op sport, of thuis, of wanneer je wakker wordt, of wat dan ook. Maar niet nu gaan bedenken. Gewoon opletten hoe je je voelt, en vooral wanneer je je niet rot voelt.

Als je dat in de gaten gaat krijgen, kun je vervolgens gaan opletten hoe dat komt dat je je op dat moment prettiger voelt. Is dat het gezelschap ? Of juist het alleen zijn ? Is het ieder gezelschap ? Moet je in een bepaalde plaats alleen zijn ? enz enz.

Zodra je achterhaalt hebt hoe dat zit, kun je die situaties zelf gaan opzoeken wanneer je je niet prettig voelt.

Dat is de kunst van jezelf gelukkig maken :-) Nee hoor, flauwe kul.
Maar het werkt wel.

Alleen even een tijdje concentreren op hoe je je voelt en wat dan de omstandigheden zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aan je vragen te zien ben je nog een jonkie, puberteit schat ik zo, en dan hoort je af en toe kut voelen er gewoon een beetje bij.

Meestal knap je op van iets doen, vooral als dat ook nog iets actiefs en nuttigs is, ZELFS iets stoms waar je geen zin in hebt zoals je kamer opruimen, je moeder helpen of een stukje gaan fietsen.
Kwestie van even zin maken, en je zult zien dat je er van opknapt, dat moe veel lekkerder voelt dan lui, en dat je de bevrediging hebt van iets gepresteerd, bereikt of gedaan te hebben. Daar voel je je beduidend beter van dan na een middag bankhangen voor een stompzinnig teeveeprogramma.

Wellicht kun je iets creatiefs proberen ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele goede als je je raar en naar voelt zonder echte reden is eigenlijk iets actiefs doen, liefst zo actief dat je hoofd leeg raakt.

Dus je hardloopschoenen aan en 10 minuten rennen (of liever 30 maar ik weet niet of je dat redt) is heel goed.

Als alternatief help flink doorwandelen ook

En als het regent: fijne muziek aanzetten (zo hard als het kan zonder burenoverlast) en even flink swingen.

Klinkt misschien overdreven maar daarna voel je je vaken fitter EN fijner
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Welcome to the Big World....dat hebben we allemaal wel eens.
Ik denk altijd maar : in de natuur regent het ook wel eens (natuurlijk is deze zomer extreem....), en de zon kan niet altijd schijnen.

Neem het gewoon, zoals het komt.
Zoek afleiding, zoals hierboven al beschreven staat, of geniet op een vreemde manier van je k*t-bui : zet een lekkere melancholieke CD op, met 'van die muziek van het is allemaal voorbijijij '...(zo noemde Paul van Vliet dat.), en als je morgen wakker wordt, ziet de wereld er waarschijnlijk alweer heel anders uit.

Die buien komen vaak vanzelf, maar gaan ook vanzelf weer over. Je hoeft er niet speciaal iets 'aan te doen', zoals je in je vraag schrijft.
Het hoort er heel gewoon bij, bij het leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding