Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga zo douchen is het handig om me aambeien eigenhandig terug te duwen of gebeurt er dan iets ergs?

Zie vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat heeft weinig zin. Ze komen dan gewoon weer naar buiten gefloept. De kans op een bloeding is dan ook aanwezig. Je kan beter een middeltje tegen aambeien kopen. Als je er echt heel veel last van hebt, dan maar even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je het voorzichtig doet en geen "haakjes" aan je nagels hebt enz. dan zal er niets gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dat niet doen dat gaat verschrikkelijk zeer doen.
Bij de drogist een zalfje halen (sperti bv) in de meeste gevallen ben je er dan heel snel vanaf en anders ff naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit helpt zelfs heel goed! Lekker heet water op een washand en terugduwen. Dan met koud water erop en dan weer de hete washand. Wisselbaden helpen nl.
Zorg wel dat je een tube Spertie hebt, of andere aanbeienzalf. Dit houdt het soepel en vettig enhelpt tegn de jeuk. Anders heb je weer last en pijn bij de volgende ontlasting.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; aambeienzalf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aambeien kan je eigenhandig terug duwen. Er gebeurt dan niets ergs. De aambeien zullen enkel na een korte tijd terug naar buiten komen. Het terugduwen van de aambei kan soms even verlichting van de klachten geven.
Probeer Hemoclin eens, dat helpt echt tegen aambeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terugduwen blijft een tijdelijke oplossing.
Kan op zich geen kwaad.
Laten verwijderen via een operatieve ingreep is het beste.
Andere middelen helpen niet meer, die kunnen alleen de pijn verzachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing